یورش دانشجویان معترض کره جنوبی به خانه سفیر آمریکا

اعتراض دانشجویان کره جنوبی به حضور نظامی آمریکا با یورش به خانه سفیر این کشور، با مداخله پلیس و دستگیری معترضان پایان یافت.

یورش دانشجویان کره جنوبی به منزل سفیر آمریکا در اعتراض به حضور نظامی واشنگتنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بنا به اعلام پلیس کره جنوبی، ۱۹ دانشجوی این کشور به دلیل ورود به حریم محل اقامت سفیر آمریکا در شهر سئول در اعتراض به حضور نظامی واشنگتن در کشورشان بازداشت شدند.

این گروه از دانشجویان که جزو ائتلاف دانشجویان مترقی شناخته شدند، تصاویری از بالا رفتن چند دانشجوی عضو این ائتلاف را از دیوار منزل هری هریس، سفیر آمریکا در کره جنوبی در صفحه‌های خود در فیس بوک قرار دادند. بنا به گزارش رویترز، در ویدئویی جداگانه که از داخل منزل سفیر آمریکا گرفته شده این دانشجویان به افزایش ۵۰۰ درصدی هزینه حضور نظامیان آمریکا، ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر، در کره جنوبی اعتراض می‌کنند.

دانشجویان معترض همچنین پلاکارد‌های با مضمون «هریس این خاک را ترک کن» در دست داشتند. آن‌ها همچنین فریاد‌های «دخالت در امور داخلی ما را متوقف کن»، «بیرون بروید» و «ما به نظامیان آمریکا نیازی نداریم» را سر می‌دادند.

سفارت آمریکا در سئول هنوز اظهارنظری درباره این حادثه نداشته است.

بنا به اعلام یک مقام پلیس سئول، ۱۹ دانشجویی بازداشت شده برای بازجویی به مقر پلیس منتقل شدند. این دانشجویان در ماه ژوئن نیز نشستی را به منظور ارائه نتایج تحقیقاتی درباره دستاورد‌های کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را برگزار کردند که در آن او را به عنوان رهبری دلسوز و تاثیر گذار ستودند.

دانشجویان  مذکور همچنین در ژانویه گذشته تلاش کردند وارد سفارت آمریکا در سئول شوند که با ممانعت پلیس مواجه شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار