ستاد فرماندهی آمریکا در کره جنوبی به مقر جدید منتقل شد

مقامات آمریکایی از انتقال ستاد فرماندهی این کشور در کره جنوبی به پادگان جدید در جنوب سئول پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، به موجب توافق مقامات نظامی آمریکا و کره جنوبی در مه ۲۰۰۳، نیرو‌های نظامی آمریکا با حضور در پادگان هامفریز در پیونگ تائک در هفتاد کیلومتری جنوب سئول مراسم بازگشایی ستاد جدید را در کره جنوبی برگزار کردند. ستاد فرماندهی از یونگستان در مرکز سئول به این پادگان منتقل شده است.

این مراسم با حضور ۳۰۰ نفر از مقامات نظامی و دولتی دو کشور شامل ژنرال وینس بروکس، فرمانده نیرو‌های آمریکا در کره، سونگ یونگ مو، وزیر دفاع و لی سانگ چول، معاون امنیت ملی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی برگزار شد.

"مون جائه این" رئیس جمهور کره جنوبی با اشاره به اهمیت استقرار پایگاه نظامی آمریکا در کشورش ابراز امیدواری کرد گسترش مناسبات سئول با واشنگتن بتواند به ائتلافی بزرگتر از همکاری‌های نظامی و جامع دو کشور تبدیل شود.

مقر فرماندهی جدید نظامیان آمریکا در کره جنوبی شامل ساختمان اصلی چهار طبقه و ساختمانی دو طبقه دیگر به وسعت ۲۴ هزار متر مربع است.

گزارش‌ها حاکی است ساخت و ساز این پادگان ده سال به طول انجامیده و بیش از ۹۰ درصد از طرح ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آن از سوی دولت کره جنوبی سرمایه‌گذاری شده است. نیرو‌های نظامی آمریکا مستقر در مناطق شمالی کره جنوبی در ۲۰۱۳ به پیونگ تائک منتقل شدند و پایگاه آنان در ژوئیه گذشته به پیونگ تائک منتقل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار