ترکیه حمله شیمیایی در سوریه را مجدداً رد کرد

وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگویی تلویزیونی ادعای استفاده ارتش کشورش از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را به شدت تکذیب کرد.

ترکیه حمله شیمیایی در سوریه را مجدداً رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگوی زنده با شبکه «سی ان ان ترک» درباره ادعای حمله شیمیایی این کشور به شمال سوریه ضمن رد شدید این ادعا‌ها گفت: با توجه به ارزش‌هایی که ما به آن پایبند هستیم حتی تصور چنین چیزی قابل قبول نیست و با افتخار می‌توانم بگویم که تمام اعضای نیرو‌های مسلح ارتش نیز به این ارزش‌ها پایبند هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حتی یک سلاح شیمیایی در میان تجهیزات و سلاح‌های ارتش ترکیه وجود ندارد، تصریح کرد: ما برای عدم آسیب رسیدن به غیرنظامیان تمام سعی خود را می‌کنیم، هدف ما فقط تروریست‌ها هستند.

آکار در ارزیابی روند پس از توقف عملیات در شمال سوریه با بیان اینکه تا کنون ۱۲۵ خودروی حامل تروریست‌ها از منطقه خارج شده‌اند، گفت آتش بس در این مدت ۳۰ بار از سوی تروریست‌ها نقض شده است.

گفتنی است بر اساس تفاهم صورت گرفته میان ترکیه و آمریکا عملیات برون‌مرزی نیرو‌های مسلح ترکیه در شمال سوریه برای مدت ۱۲۰ ساعت متوقف و طی این مدت آمریکا قول داده است تا نیرو‌های ی پ گ در شمال سوریه را ضمن خلع سلاح کردن به نقاط جنوبی‌تر منتقل کند.

رجب طیب اردوغان روز گذشته یکبار دیگر تاکید کرد که اگر طی این مدت آمریکا به تعهدات خود عمل نکند عملیات چشمه صلح از همان نقطه‌ای که متوقف شده بود ادامه پیدا خواهد کرد.

این مهلت ۱۲۰ ساعته سه شنبه شب به پایان می‌رسد.

روز پنجشنبه یک منبع در بیمارستانی در الحسکه اعلام کرد چهارشنبه بعدازظهر افراد زیادی با آثار سوختگی شدید ناشی از بمباران شهر «راس العین» توسط ترکیه به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند و به نظر می‌رسد علت این سوختگی مواد شیمیایی است که ماهیت آن‌ها شناخته شده نیست. (اینجا)

منابع کُرد مرتبط با قسد نیز نیرو‌های ارتش ترکیه را به استفاده از سلاح ممنوعه فسفر متهم کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار