رئیس سازمان برنامه و بودجه:

ریالی از فروش نفت در بودجه سال آینده لحاظ نخواهد شد

نوبخت گفت: با توجه به کاهش سهم نفت در اقتصاد کشور، یک ریالی از فروش نفت در بودجه سال آینده لحاظ نخواهد شد.

ریالی از فروش نفت در بودجه سال آینده لحاظ نخواهد شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان برنامه و بودجه کشور، سیزدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، به ریاست محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس این سازمان و با حضور معاونان و مدیران و نیز روسای برخی از سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها برگزار شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسه گفت: برنامه عمرانی پیش بینی‌شده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، مبتنی بر منابع حاصل از فروش نفت خواهد بود و این منابع به صورت اهرمی عمل خواهد کرد و ریالی از فروش نفت در بودجه سال آینده لحاظ نخواهد شد.


بیشتر بخوانید: رونمایی از ۲ برنامه توسعه تولید و اشتغال و اصلاح ساختار بودجه 


محمدباقر نوبخت افزود: تغییری که در بودجه سال آتی دنبال می‌شود، جدا کردن یارانه‌ها از بودجه خواهد بود و در کنار آن، رقم ریز یارانه‌های پنهان را هم محاسبه خواهیم کرد تا ارقام بودجه شفاف و روشن باشد تا هم مردم و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با شفافیت، نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور با در نظر گرفتن اصلاحات ساختاری تدوین و تنظیم شده و بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسه‌های انتفاعی را نیز اوایل هفته آینده به دولت تقدیم می‌کنیم تا تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: در کنار بودجه دوسالانه، یک برنامه عمرانی دوسالانه و نیز برنامه اشتغال دوسالانه هم پیش‌بینی شده است که به مبادی ذی‌ربط تقدیم خواهد شد.

در این جلسه، افشین برمکی رئیس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارش برنامه دوسالانه تولید و اشتغال کشور را ارایه کرد.

همچنین در جلسه مذکور علی‌حیدر نوری رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور هم گزارشی از ارقام منابع و مصارف بودجه سال آینده کشور ارایه کرد.

انتهای پیام/

بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور با در نظر گرفتن اصلاحات ساختاری تنظیم شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار