رئیس مرکز آمار :

آمار با کیفیت بر چینش سیاست‌های دولت موثر است

حسین زاده تهیه آمار با کیفیت را منوط به همگام سازی نهاد‌های اداری دانست و گفت: آمار با کیفیت منجر به چینش هر چه بهتر سیاست‌های دولت‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد حسین زاده رئیس مرکز آماردر همایش روز ملی آمار بیان کرد: دولت‌ها برای تحقق سیاست‌ها و توزیع درآمد نیازمند امار هستند و آمار با کیفیت در عملکرد آن‌ها تاثیر گدار است.

او تاکید کرد: برای داشتن یک نظام آماری قوی نیازمند مدرن سازی و همکاری نهاد‌های مختلف اداری کشور هستیم. به همین دلیل است که دنیا به دنبال مدرن سازی کشور‌ها رفته است.

حسین زاده گفت: کاهش تدریجی آمار‌های سنتی و اصلاح قوانین موجود از گام‌های مهم مرکز ملی امار است. داده‌های اداری تنها اطلاعات نیستند بلکه دارایی ملی هستند که برای تهیه آن‌ها هزینه شده است.


بیشتر بخوانید: نرخ بیکاری در تابستان به ۱۰.۵ درصد رسید/افزایش ۸۴۳ هزار نفری جمعیت شاغلان کشور


او بیان کرد: ثبت مهم جمعیت فعالیت و مکان باید در یک چرخش به هم پیوسته در داده‌ها با بروزرسانی همراه باشد. هزینه‌های اجرایی سرشماری سنتی بسیار زیاد است و ما نیازمند جمع آوری اطلاعات براساس داده‌های ثبتی مبناست.

حسین زاده گفت: کاهش تدریجی آمار سنتی و اصلاح قوانین موجود از گام های مهم مرکز ملی امار است. داده های اداری تنها اطلاعات نیستند بلکه دارایی ملی هستند که برای تهیه آن ها هزینه شده است.

وی تصریح کرد: ثبت جمعیت، فعالیت و مکان باید در یک چرخش به هم پیوسته در داده ها با بروزرسانی همراه باشد.

حسین‌زاده بیان کرد: هزینه های اجرایی سرشماری سنتی بسیار زیاد است و ما نیازمند جمع آوری اطلاعات بر اساس داده های ثبتی مبنا هستیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار