دولت نیجریه قرار است با روسیه برای خرید بالگرد‌های تهاجمی بیشتر مذاکره کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه فورکست اینترنشنال، مشاور رئیس جمهور نیجریه در هفته جاری در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که محمدو بوهاری،  رئیس جمهور این کشور قرار است در نشست روسیه-نیجریه که از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ اکتبر (۱ تا ۳ آبان) برگزار می شود، موضوع خرید بالگرد‌های تهاجمی بیشتر از روسیه را به اطلاع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور برساند.

مشاور رئیس جمهور نیجریه تأکید کرد: من فکر می‌کنم که این دیدار می‌تواند فرصتی بی نظیر برای رؤسای جمهور دو کشور فراهم کند که درباره تهیه سلاح‌ها –از جمله بالگرد‌های تهاجمی که مسکو می‌تواند آن را تأمین کند-- با یکدیگر به مذاکره بپردازند.

دولت نیجریه در حال حاضر ۱۲ فروند بالگرد تهاجمی «می-۳۵ ام» را به روسیه سفارش داده است. نیجریه این سفارش خود را در سال ۲۰۱۵ ثبت کرد و از ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ به تدریج آن‌ها را تحویل گرفت. اوایل ماه جاری میلادی، سفیر نیجریه در روسیه تأیید کرد تاکنون شش فروند از این بالگرد‌ها را تحویل گرفته است.

سفیر نیجریه در روسیه تأکید کرد کمک مسکو در مقابله با تروریست‌های نیجریه بسیار ضروری است و بدون کمک آنها، تلاش کشور نیجریه برای مقابله با تروریست‌ها با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

دولت نیجریه همچنین تعدادی بالگرد تهاجمی هم به ایتالیا سفارش داده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که دو فروند از این بالگرد‌ها قرار است تا پایان سال جاری ۲۰۱۹ به نیجریه تحویل داده شود.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: روسیه ، نیجریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار