اجتناب از تردد در مسیر شهداد-نهبندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: مسیر برقرار شده در محور شهداد - نهبندان صرفا برای موارد اضطراری و دسترسی به کویر است.

اجتناب از تردد در مسیر شهداد-نهبندانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی در جلسه بررسی بازگشایی اضطراری جاده شهداد - نهبندان به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای اصلاح مسیر شهداد - نهبندان که در سیلاب ابتدای سال تخریب شده پرداخت و گفت: اقدامات پیشگیرانه‌ای که قبل از بارندگی ها، خسارت وارده را در استان به حداقل ممکن رساند.

او با اشاره به خسارت سیل در جاده شهداد - نهبندان افزود: بخش زیادی از این مسیر به دلیل اینکه در قعر قرار دارد، دچار آبگرفتگی شد و نفوذناپذیری خاک نیز بر باتلاقی شدن منطقه اضافه کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه این مسیر از ابتدا نیز با کاربری عبور اضطراری و امنیتی ایجاد شده است، ضمن اینکه با هر بارندگی دوباره آبگرفتگی و تخریب را خواهیم داشت گفت: در حال حاضر با توجه به پیگیری استاندار و تلاش نیرو‌های راهداری با خاکریزی در قطعات تخریبی، مسیر دسترسی به کویر برای موارد اضطرار فراهم شده است، اما امکان عبور و مرور عموم و حمل و نقل را ندارد.

آیت‌اللهی موسوی با تاکید بر اینکه راهداری با نصب تابلو‌های هشدار، اطلاع رسانی لازم مبنی بر مسدود بودن مسیر را ایجاد کرده و عبور از مسیر به دلیل سیلابی بودن و مخاطرات ان، غیرایمن بوده و نباید تردد صورت گیرد، بیان کرد: با هماهنگی فرماندار کرمان در کمیته برنامه ریزی شهرستان، اعتباری برای انجام مطالعات مسیر جدید شهداد - نهبندان توسط راه و شهرسازی گذاشته می‌شود.

سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه، گفت: محور شهداد - نهبندان ۲۷۰ کیلومتر طول دارد که ۱۶۰ کیلومتر آن در حوزه استان کرمان است و سیلاب ابتدای سال به ۳۵ کیلومتر آن خسارت وارد کرد.

اوبا اشاره به اینکه برای این محور با توجه به اینکه در مسیر سیلاب قرار دارد و در هر بارندگی تخریب می‌شود، باید چاره اساسی دیده شود، چون با شرایط کنونی هزینه‌کرد روی آن به صرفه نیست افزود: در حال حاضر تنها مسیر دسترسی به کویر ایجاد شده، اما امکان عبور و مرور عموم را ندارد.

انتهای پیام/ح

تردد در جاده شهداد -نهبندان ممنوع است

برچسب ها: تردد ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار