وزیر اقتصاد در مشهد:

اجرای نخستین طرح جایگزینی آب شرب مشهد به روش بیع متقابل

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طرح جایگزینی آب شرب مشهد به روش بیع متقابل الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور و دارای ویژگی‌های قابل توجه است.

اجرای نخستین طرح جایگزینی آب شرب مشهد به روش بیع متقابلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه بازدید از تصفیه خانه خین عرب و پروژه "تامین آب شرب مشهد با جایگزینی پساب" گفت: این پروژه دارای ویژگی‌های متعدد و قابل توجه است که می‌تواند به عنوان الگو در سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد.

او با بیان اینکه برای اولین بار است که در بخش آب به روش "بای بک" یا بیع متقابل چنین پروژه ای اجرا می‌شود، ادامه داد: در سایر استان‌های کشور نیز می‌توان این روش را مورد استفاده قرار داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یک شرکت دانش بنیان در ساخت ایستگاه پمپاژ این پروژه حضور دارد که از جمله ویژگی‌های قابل توجه آن است، این مشارکت نشان از کاربرد موثر علم و فناوری در عرصه عمل است و علاوه بر اینکه وابستگی ما را به خارج از کشور کاهش داده، موجب افزایش بهره وری و کار مدرن نیز شده است.

دژپسند افزود: همچنین در این روش با کمک بخش خصوصی و توسعه مشارکت این بخش کمک‌های دولت مانند اهرم مورد استفاده قرار گرفته و کار به نحو بهتری انجام شده است.

او با بیان اینکه وضعیت "کشف رود" از چندین سال قبل بسیار نگران کننده بود، ادامه داد: هم اکنون با اقدامات انجام شده شاهد بارقه ای از امید در این منطقه هستیم و اجرای طرح جایگزینی آب شرب نمادی از این اقدامات موثر است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: این طرح به عنوان یک کار میان مدت اجرا می‌شود که در قالب آن علاوه بر تامین آب شرب مشهد، آب زراعی مورد نیاز مناطق تامین کننده آب مشهد نیز به نحو احسن تامین می‌گردد.

دژپسند افزود: به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی خود را مکلف می دانم برای توسعه و تسریع اجرای این طرح که به مثابه سند افتخار برای استان و کشور در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی محسوب می شود تمام تلاش خود را به کار ببندم.

انتهای پیام//ف.س
 

طرح جایگزینی آب شرب مشهد الگوی اقتصاد مقاومتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.