رایزن بازرگانی ایران در کشور عراق خبر داد؛

انعقاد قرارداد ۶۰۰ میلیون یورویی با عراق در حوزه تامین تجهیزات پزشکی

بهزاد گفت: بخش خصوصی کشور در حوزه کالا‌ها و تجهیزات پزشکی در ۲ سال گذشته قراردادی با ارزش ۶۰۰ میلیون یورو با عراق منعقد کرده است.

انعقاد  ۶۰۰ میلیون یورو با عراق در حوزه تامین و تکمیل کالا‌ها و تجهیزات پزشکیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر بهزاد رایزن بازرگانی ایران در کشور عراق  با اشاره به اینکه بازار واردات تجهیزات پزشکی عراق بستر مناسبی برای فعالیت بازرگانان ایرانی است، گفت: بخش خصوصی کشورمان در حوزه تامین و تکمیل کالا‌ها و تجهیزات پزشکی در ۲ سال گذشته قراردادی با ارزش ۶۰۰ میلیون یورو با عراق منعقد کرده است.

بهزاد  افزود: یکی از حوزه‌های جذاب و با ظرفیت در بخش پزشکی ایران توسعه بخش گردشگری سلامت است.

او بیان کرد: با بهره گیری از پتانسیل‌های کشورمان نه تنها می‌توان حضور شرکت‌های دارویی را در عراق پررنگ‌تر کرد و رقم صادرات تجهیزات دارویی را به این کشور تا ۵ برابر افزایش داد بلکه می‌توان از پتانسیل‌های لازم در حوزه جذب توریست در بخش سلامت نیز بهره برد.


بیشتر بخوانید: کشمکش دولت و اتاق بازرگانی بر سر اعزام رایزن بازرگانی/کوچک بودن کیک تجارت، صدای آقای وزیر را هم درآورد


رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود: از این رو در شش ماهه نخست امسال، یک نمایشگاه بین المللی سلامت و تجهیزات پزشکی را در عراق برپا کردیم که بیش از ۱۵ کشور در آن حضور داشتند و غرفه جمهوری اسلامی ایران با حضور ۲۲ شرکت دارویی در آن بسیار فعال بود.

بهزاد توضیح داد: مذاکرات مثبتی در خصوص صادرات تجهیزات این شرکت‌های ایرانی با انجمن ها، شرکت‌ها و وزارت بهداشت عراق انجام شده و قرارداد‌های نیز منعقد شده است.

وی با بیان اینکه برخی از اتاق‌های بازرگانی در استان‌های مختلف کشورمان نیز بستر‌های لازم برای تسهیل در روابط پزشکی میان دو کشور را فراهم کرده اند، گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به برنامه‌های شامل اعزام بیماران و معرفی تکنولوژی‌های که می‌تواند در داخل عراق قابل اجرایی باشند، اشاره کرد.

بهزاد افزود: از این رو یکی از مهترین اقداماتی که تاکنون برای تحقق این امر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده، شناسایی کالا‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در عراق بوده است و در مجموعه این اطلاعات در اختیار شرکت‌های دارویی قرار می‌گیرد تا آن‌ها در راستای تامین کالا‌ها اقدام کنند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی نیز مانند کشور سوئیس یکی از عمده‌ترین کشور‌های تامین کننده دارو‌های ضد سرطان در کشور عراق است و جزو رقبای اصلی این کشور به شمار می‌آید.

بهزاد در خصوص توسعه گردشگری سلامت در سال جاری نیز بیان کرد: امسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی تمایل شرکت‌ها برای فعالیت در این زمینه هستیم که با برنامه ریزی مناسب ساماندهی شدند و امیدواریم که با بهره گیری از صدور ویزای رایگان بین دو کشور، سالانه حدود ۵ میلیون ایرانی و عراقی در کشور یکدیگر تردد کنند.

رایزن بازرگانی سابق ایران در کشور عمان نیز در این خصوص گفت: ارزان بودن خدمات پزشکی و درمانی ایران نسبت به اغلب کشور‌ها و همجوار بودن با کشور‌های عراق، عمان، آذربایجان و ترکمنستان، فرصت بکری برای توسعه گردشگری سلامت و افزایش ارز آوری به کشورمان محسوب می‌شود.

عباس عبدالخانی افزود: نقاط مشترک فراوان دینی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی و حسن همجواری باعث ترغیب مردم کشور‌های همسایه به انجام درمان در کشورمان شده است و به این منظور باید زیرساخت‌های لازم در این راستا مهیا شود.

رایزن بازرگانی اسبق ایران در عمان بیان کرد: آسیب‌شناسی موضوع گردشگری توسط دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه، وزارت گردشگری، وزارت بهداشت و وزارت حمل و نقل و نیروی انتظامی و تشکل‌های ذیربط بخش خصوصی و بررسی و ارائه راهکار در خصوص چالش‌ها و مشکلات فراروی این صنعت ضروری است چرا که گردشگری سلامت باعث اشتغال و ارزی آوری و رونق اقتصادی خواهد شد.

انتهای پیام/

شناسایی کالا‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار