رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خبر داد؛

بیشترین شکایات خودرویی به تاخیر در تحویل مربوط می‌شود / توسعه صدور جواز برای شرکت‌های دانش بنیان

صادقی گفت: بیش از ۵۰ درصد از شکایات خودروسازی‌ها به دلیل تاخیر در تحویل خودرو مربوط می‌شود.

بیشترین شکایات خودرویی به تاخیر در تحویل مربوط می‌شود / توسعه صدور جواز برای شرکت‌های دانش بنیانبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در نشست خبری که با موضوع عملکرد ۶ ماه این سازمان برگزار شد اظهار کرد: ما وظایف مختلفی در این سازمان بر عهده داریم، در زمینه استقرار صنایع جدید محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری را داریم بنا‌براین امکان استقرار شرکت‌ها بسیار محدود است و به صنایعی می‌توانیم اجازه کار بدهیم که در استاندارد‌های تعیین شده بگنجد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وبسایت سازمان تقاضای سرمایه گذاری را ارسال کنند که تا کم‌تر از یک هفته بررسی و ارسال می‌شود.

او با تاکید بر استعلام محیط زیست گفت: این موضوع در شهرک‌های صنعتی کمی‌اسان‌تر است، اما در سایر بخش‌ها نیاز به بررسی دارد. ما در ۶ ماهه اول سال ۹۸، ۴۲۷ مورد جواز تاسیس ارائه کردیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشدته ۱۸ درصد رشد داشته است؛ توجه داشته باشید که بخشی از این جواز‌ها به سرعت تاسیس می‌شود.

صادقی با تاکید بر صدور جواز به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با هماهنگی‌هایی که با معاونت علمی انجام شده است ۱۷ مورد جواز صادر شده است؛ مجموعا ۱۹۳۳ مورد ثبت شده که حدود ۹۰۰ مورد از این جواز‌ها پیشرفت فیزیکی دارند؛ توجه ما روی طرح‌هایی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد است که مجموع تعدادآن‌ها به بیش از ۲۴۰ مورد می‌رسد.


بیشتر بخوانید: تعطیلات تابستانی خودروسازان، دلیل کاهش تولید خودرو در مرداد/ افزایش ۱۹ درصدی تولید در شهریورماه


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به نیاز سازمان به به بودجه برای پیشرفت فیزیکی تشریح کرد: منابع داخلی بانک‌ها است و منابعی برای نیازمندی‌های بخش صنعت در نظر گرفته شده است؛ اخیرا طرح رونق تولید به بانک‌های عامل ابلاغ شده است که در این راستا وام با سود ۱۸ درصد به متقاضیان ارائه می‌شود؛ این بودجه‌ها برای تکمیل واحد‌ها، بازسازی و نوسازی و سرمایه در گردش برای احیای شرکت‌ها هزینه می‌شود.

او تصریح کرد: ستاد تسهیل و رونق تولید تشکیل شد که به ریاست استاندار و دبیری سازمان صنعت استان تهران اداره می‌شود؛ هدف این سازمان رفع مشکلات شرکت‌ها و رفع موانع تولید و سرمایه گزاری است؛ در ۶ ماهه اول ۹۵ جلسه، ۱۹۱۷ مورد مصوبه برای رفع مشکلات تولید کنندگان با سازمان تامین اجتماعی، بانک‌ها و سایر دستگاه‌های خدمت رسان داشتیم که مشکلات واحد‌ها را برطرف می‌کرد. بیش از ۵۰ درصد واحد‌ها صنعتی به مشکلات مالی اختصاص پیدا میکند بنابراین موضوعات مالی نیاز به پی‌گیری داشت.
صادقی با تاکید بر اهمیت تغییر و به روزرسانی در واحد‌های تولیدی بیان کرد: امسال ۲۲۴ مورد تغییر و صدور مجوز را به همراه داشتیم و ۴۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گزاری صنعتی صورت گرفته است؛ این نشان دهنده نیاز واحد‌های صنعتی به بودجه و سرمایه مالی است تا بتوانیم در راستای رونق تولید قدم برداریم. این پرونده‌ها به پایداری اشتغال ۵۸ هزار نفر کمک خواهد کرد که نشان‌دهنده اهمیت این کار است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت تهران درباره معادن گفت: اغلب معادن استان تهران در زمینه‌های مصالح ساختمانی فعال هستند و با توجه به مسائل زیست محیطی محدودیت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها داریم؛ امسال ۲۴ مورد پروانه برای معادن صادر کردیم که برای ۴۰۶ نفر اشتغال ایجاد کرد.

او درباره کنک به بازرگانان گفت: ۷۱ هزار مورد از متقاضیان واحد‌های مورد بررسی قرار گرفت و حدود ۳ هزار پرونده باقی مانده است؛ این پرونده‌ها حداکثر بعد از ۱۰ روز بررسی می‌شود، اما به دنبال ان هستیم که این عدد به ۳ روز برسد.

صادقی گفت: حدود ۴۰۰ هزار واحد صنفی در استان تهران داریم که ۸۸ هزار واحد ان تولیدی صنفی هستند و جزو تولید کنندگان کوچک به شمار می‌روندو مابقی به خدمات توزیعی، فنی و غیره مربوط می‌شود. امسال حدود بیش از ۲۲ هزار جواز در این صادر کرده ایم که می‌توان اشتغال بیش از ۵۰ نفر را برای ان‌ها در نظر گرفت.

توسعه صدور جواز برای شرکت‌های دانش بنیان/ بیشترین شکایات خودرویی به تاخیر در تحویل مربوط می‌شود.

او درباره بازرسی‌های انجام شده گفت: بیش از ۳۳۰ هزار بازرسی در ۶ ماه اول سال بررسی کردیم. یکی از موارد حساس که امروز مورد توجه افکار عمومی است بازرسی از واحد‌های تولید ارد و نان است که اخیرا شدت پیده کرده و تمام ۸ هزار ۸۰۰ نانوایی تهران را مورد بررسی قرار دادیم و برای تعدادی از ان‌ها برگه تخلف صادر شد. یکی دیگر از وظایف این سازمان کنترل کالاهای قاچاق است؛بیش از ۳۳ هزار و ۳۳۰ مورد بازرسی در نیمه اول امسال انجام شد و ۶۹۹ برگه گزارش در این باززرسی‌ها صادر شد که ارزش ریالی ان ۱۳۰ میلیارد ریال است. بیشترین کشفیات پوشاک، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و کود شیمیایی بود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت تهران درباره شکایات خودرویی گفت: بسیاری از خودرو ساز بزرگ کشور در استان‌ تهران قرار دارند پس وظیفه رسیدگی به شکایات آن‌ها بر عهده این سازمان است؛ ۹۴۶۳ مورد شکایت در حوزه خودرو و در نیمه اول امسال دریافت کردیم که بیش از ۶۶ درصد ان‌ها به ۲ خودروساز اصلی مربوط می‌شود. بیش از ۵۰ درصد شکایت‌ها مربوط به تاخیر در تحویل و مابقی به افزایش قیمت، کیفیت پایین و غیره مربوط است.

او درباره تغییرات نرخ نان در استان تهران گفت: با توجه به ان که دو نوع آرد در اختیاز نانوایی‌ها قرار می‌گیرد قیمت نان‌های مصوب شده متفاوت است؛ در نانوایی‌های که از ارد ۶۶۵ تومانی استفاده می‌کنند قیمت بربری با چانه ۵۱۰ گرمی هزار تومان، سنگک با چانه ۵۶۰ گرمی هزار و ۳۰۰ تومان، تافتون با چانه ۲۳۰ گرمی ۵۵۰ تومان و لواش با چانه۱۴۰ گرمی ۳۰۰ تومان خواهد بود.


صادقی ادامه داد: برای واحد‌های نانوایی که ازاد پز که از ارد با گندم ۹۰۰ تومانی استفاده می‌کنند؛ قسمت بربری با چانه ۵۸۰ گرمی هزار و پانصد تومان، سنگک با چانه ۶۵۰ گرمی هزار و هشتصد تومان، تافتون با چانه ۲۸۰ گرمی ۸۵۰ تومان و لواش با چانه ۱۷۰ گرمی ۴۵۰ تومان خواهد بود. توجه داشته باشید که قیمت‌ها برای شهر تهران است و برای نان‌های سفارشی ۵۰۰ تومان افزایش قیمت به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران با اشاره به توافقی بودن شرایط برای نان‌های سفارشی افزود: در شهرستان‌های تهران‌ هم با ارد ۶۶۵ تومانی بربری ۱۰۰ تومان، سنگک ۱۱۰۰ تومان، تافتون ۵۰۰ و لواش ۳۰۰ تومان و با ارد ۹۰۰ تومانی بربری ۱۵۰۰، سنگک ۱۶۰۰، تافتون ۸۰۰، لواش ۴۰۰ تومان خواهد بود.

انتهای پیام/

از فرصت تحریم برای رشد صنعت خودرو استفاده خواهیم کرد

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار