صدای برادران معلول کرمان به وزارت کشور رسید؛

ویلچر برقی هدیه وزیر کشور به دوبرادر کوتاه قامت کرمانی

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: به منظوررفع مشکلات دو برادر کوتاه قد کرمانی با دستور وزیر کشور امروز یک دستگاه ویلچر برقی به آنان هدیه شد.

ویلچر برقی هدیه وزیر کشور به دوبرادر کوتاه قامت کرمانیعباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان درحاشیه دیدارمعاون سیاسی و اجتماعی استاندارکرمان  با دو برادر کوتاه قامت کرمانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: به منظورتسریع در ایاب و ذهاب کوتاه قامت‌ترین مردان ایران در کرمان به دستور رحمانی فضلی وزیر کشور امروز یک دستگاه ویلچر برقی به این دوبرادر اهدا شد.

او افزود: ارزش ریالی این ویلچر ۲۵۰ میلیون ریال است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان همچنین گفت: بهزیستی استان در روند رسیدگی به وضعیت معیشتی این دوبرادر و رفاه حال آنان قرار مناسب سازی مسکن فعلی آنان را با هزینه ۲۵۰ میلیون ریال انجام میدهد.

او بیان داشت: برای ساخت مسکن ویژه مبلغ ۱ میلیارد ریال و برای اشتغال این دوبرادرنیزمبلغ ۱ میلیارد ریال درقالب طرح‌های اشتغالزایی از سوی اداره کل بهزیستی استان هزینه خواهد شد.

بصیری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در دیدار با این دو برادر با اشاره به اینکه برخی کمبود‌ها و مشکلات سبب استفاده از فرصتهاست افزود: بایستی از این موقعیت‌ها به عنوان یک فرصت برای پیشرفت استفاده و بهره برد.

او بیان داشت: به منظور معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این دوبرادر بر خلاف مشکلات جسمی، برای ثبت نام این برادران کوتاه قامت در کتاب گینس هم اقداماتی صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندارکرمان گفت: درزمینه گردشگری نیزدرکنار واحد‌های بوم گردی و گردشگری استان موضوع معرفی دو برادر کرمانی نیز بایستی مد نظر باشد و به عنوان دو پدیده موفق به گردشگران خارجی معرفی شوند.

در این دیدار همچنین به خانم زهرا قائم پناه عمه ناتنی دو برادر کرمانی که سال‌ها در نگهداری این دو برادر از هیچ تلاشی دریغ نکرده است از سوی بنیاد مادر نشان لیاقت مادر اهدا شد.

 محمدحسین و مرتضی پرکاس دو برادر کوتاه قامتی کرمانی به سرپرستی عمه ناتنی خود در کرمان در نهایت فقر و تنگدستی روزگار می‌گذارنند.

بدن محمدحسین کوتاه قد‌ترین مرد ایران کاملا غضروفی است و از راه رفتن ناتوان است وی مداح اهل بیت عصمت و طهارت است و عشق به امام رضا در وی به حدی است که با شنیدن نام امام مهربانی‌ها ناخواسته اشک هایش می‌ریزد.

در حاشیه دیدار مسئولین استان امروز، مرتضی برادر کوچکتر در رثای امام رضا ع به مرثیه سرایی پرداخت.

قد این دو برادر زیر یک متر بوده وامکان تردد وجابجایی به تنهایی را ندارند.

انتهای پیام/ح

برادران کوتاه قامت کرمانی ویلچر برقی هدیه گرفتند

برچسب ها: وزیرکشور ، برادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار