ارائه خدمات شبانه‌ روزی بخش صندلی چرخدار حرم رضوی به سالمندان

خادمان حرم مطهر رضوی سال‌هاست، در قالب بخش صندلی چرخدار و زائربر‌ها به صورت ۲۴ ساعته به زائران خدمت‌ رسانی می‌کنند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خادمان حرم مطهر رضوی سال‌هاست که با هدف یاری به زائران سالخورده و ناتوان، در قالب بخش صندلی چرخدار و زائربر‌ها در تمامی اماکن متبرک رضوی به صورت ۲۴ ساعته به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.
 
این بخش با حضور حدود ۵ هزار نفر خادم، حمل زائر از مبادی ورودی اماکن متبرکه به نزدیک‌ترین مکان برای زیارت را بر عهده دارد.

زائران می‌توانند از ۷ ورودی شیخ طوسی، شیخ طبرسی، شهید نواب صفوی، باب الرضا (ع)، باب الجواد (ع) و پارکینگ‌های ۱ و ۳ صندلی چرخدار، صندلی تاشو و چادر به صورت امانی تحویل بگیرند.

علاوه بر این در ایام خاص همچون دهه آخر ماه صفر که امکان تردد وسایل نقلیه از چهارراه شهدا تا بارگاه امام علی بن موسی الرضا (ع) وجود ندارد، خدمات صندلی چرخدار به زائران ارائه می‌شود.

ارائه خدمات با دستگاه زائربر یکی دیگر از فعالیت‌های بخش صندلی چرخدار حرم رضوی است که در این راستا با حدود ۷۰ دستگاه زائربر از مبادی ورودی تا نقطه تشرف حرم در مسیر‌های باب الرضا (ع) به باب السلام، باب الجواد (ع) به صحن جمهوری اسلامی، بست طبرسی به بست شیخ حرعاملی، بست طبرسی به بست طوسی و همچنین مسیر خیابان آیت الله طبسی تا ورودی غدیر خدمات انجام می‌شود.

از شهریور ماه سال جاری نیز طرح خود خدمتی صندلی ویژه تردد زائران در صحن‌ها ارائه شده است که در این راستا ۲۰۰ صندلی با نشانه خاص در صحن‌ها در اختیار زائران قرار دارد و زائران می‌توانند صندلی‌های مذکور را در صحن‌ها تا ورودی رواق‌ها حمل و استفاده کنند.

خدماتی همچون تحویل صندلی چرخدار به زائران نیازمند، جابه جایی زائران ناتوان در مجموعه اماکن متبرکه در قالب گشت سیار، همکاری در برنامه زیارتی طرح «یا معین الضعفاء (ع)» ویژه تشرف زائران ناتوان و معلول جسمی از سراسر شهر، تعمیر و نگهداری صندلی‌های چرخدار از جمله فعالیت‌های این بخش محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام//ج.ر

ارائه خدمات به زائران امام رضا (ع) در دهه آخر صفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.