مقامات فرانسوی تیراندازی مقابل مسجد بایون را محکوم کردند

مقامات دولتی و احزاب فرانسه تیراندازی به مسلمانان در مقابل مسجد بایون در منطقه پیرنه آتلانتیک در جنوب غربی این کشور را به شدت محکوم کردند.

مقامات فرانسوی تیراندازی مقابل مسجد بایون را محکوم کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات دولتی و احزاب فرانسه حمله به مسلمانان در مقابل مسجد بایون را به شدت محکوم کردند.

این در حالی است که پلیس فرانسه روز دوشنبه از تیراندازی فردی مقابل مسجدی در شهر بایون در منطقه پیرنه آتلانتیک در جنوب غربی این کشور خبر داد.

به گفته پلیس فرد تیرانداز دستگیر شده است و هنوز انگیزه‌های او مشخص نیست.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این تیراندازی دست کم ۲ نفر مجروح شدند که جراحت یکی از آن‌ها جدی گزارش شده است.

دادستانی بایون تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پیامی توئیتری ضمن محکومیت شدید حمله به مسلمانان در مقابل مسجد بایون و ابراز همدردی با مجروحان این حادثه گفت: «جمهوری هرگز نفرت را تحمل نخواهد کرد. همه چیز برای مجازات عاملان و محافظت از هموطنانمان از دین مبین اسلام انجام خواهد شد و خودم موضوع را پیگیری می‌کنم.»

کریستف کاستانه، وزیر کشور فرانسه نیز با انتشار پیامی در توئیتر با محکومیت این حمله و تشکر از پلیس بخاطر دستگیری فرد مهاجم گفت: «این حمله در مقابل مسجد بایون برای هر یک از ما تحریک آمیز و عصبانی کننده است. اولین افکار من با مجروحان و عزیزانشان است. کاستانه در عین حال گفته: شوک و وحشت میان جامعه مسلمانان را نسبت به این حمله خواهیم سنجید.»

مارین لوپن، رئیس حزب اجتماع ملی نیز در توئیتی اعلام کرد: «حمله به مسجد بایون یک اقدام غیرقابل توصیف است که مغایر با تمام ارزش‌های جنبش ماست. با این جنایت باید با نهایت شدت برخورد کرد.»

ژان لوک ملانشون، رئیس حزب فرانسه تسلیم ناپذیر هم حمله به مسلمانان مقابل مسجد بایون در جنوب غربی این کشور را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار