برای پیشگیری از سرایت به دیگران؛

درحین بیماری تنفسی درخانه استراحت کنید

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فصل سرما، فصل شیوع انواع تنفسی است برای جلوگیری از شیوع این بیماری ها باید به نکاتی توجه کرد.

درحین بیماری تنفسی درخانه استراحت کنیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مهدی شفیعی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با توجه به شروع فصل سرما و شیوع بیماری های تنفسی گفت: با سرد شدن هوا، به علت مسدود شدن پنجره ها، تهویه مکان های بسته کم شده و میزان ویروس های پخش شده در محیط توسط افراد بیمار، افزایش می یابد و به راحتی به دیگران منتقل می شود؛ به همین دلیل بیماری های ویروسی تنفسی مانند انواع سرماخوردگی ها، آنفلوانزا و غیره در این فصل ها بیشتر اتفاق می افتد.

او افزود: ویروس ها از طریق هوا، دست های آلوده، آب و مواد غذایی آلوده می توانند به افراد سالم منتقل شوند و تجمعات انسانی می تواند میزان ابتلا به اینگونه بیماری ها را به علت تماس نزدیک با افراد بیمار و دارای علامت، تشدید کند.

شفیعی بیان داشت: از آنجا که برای بسیاری از بیماری های ویروسی داروی خاصی وجود ندارد و درمان ها صرفا در راستای کم کردن علائم و عوارض بیماری است، بهترین راه کنترل این بیماری ها رعایت چند نکته کوتاه بهداشتی است.

او تصریح کرد: بیماران مزمن ریوی، قلبی، دیابتی، افراد مبتلا به سرطان ها و بیماری های زمینه ای سیستم ایمنی، افراد مسن، کودکان زیر ۵ سال و زنان باردار گروه های آسیب پذیر در برابر بیماری های حاد تنفسی هستند؛ توصیه می شود این افراد حتما نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

او گفت برای مقابله با بیماری های تنفسی باید به یکسری توصیه های بهداشتی توجه کرد: نظافت دست ها را رعایت کرده و قبل از هرگونه خوردن و آشامیدن دست ها را به دقت با آب و صابون بشویید و از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علائم تنفسی، عطسه و سرفه پرهیز کنید، درصورتی که دارای علائم تنفسی هستید حتما به پزشک مراجعه کرده و هنگام حضور در مکان های جمعی و یا جمع خانواده از ماسک معمولی استفاده نمایید،مصرف مایعات کافی، میوه و سبزیجات تازه، خواب و استراحت کافی باعث کاهش ابتلا به این بیماری ها می شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: هنگام ابتلا به بیماری های تنفسی حاد و تب دار لازم است تا قطع تب و بهبود حال عمومی، افراد در منزل استراحت کرده و در سرکار یا مدرسه حاضر نشوند.
انتهای پیام/ح

با استراحت ازسرایت بیماری به دیگران جلوگیری کنید

برچسب ها: استراحت ، سرماخوردگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار