تولید واکسن دوگانه آبزیان برای نخستین بار در کشور

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز از تولید واکسن دوگانه آبزیان برای نخستین بار در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی شیرازی نژاد رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز با اشاره به تولید واکسن دوگانه لاکتوکوکوزیس و استرپتو کوکوزیس در شیراز، اظهار کرد: دانش تولید این واکسن دوگانه کاملا بومی است و در موسسه سرم سازی رازی شیراز ابداع شده است.

او افزود: تحقیقات علمی واکسن دوگانه به پایان رسیده و در مرحله آزمایشگاهی چندین طرح تحقیقاتی در این باره انجام گرفته و در حوضچه‌های پرورش ماهی موسسه سرم سازی رازی شیراز نیز آزمایش شده و نتایج سودمند‌ی هم داشته است.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز ادامه داد: مرحله نیمه صنعتی تولید این واکسن به پایان رسیده و تا پایان سال تاییدیه توزیع این واکسن دوگانه گرفته و به اندازه مورد نیاز کشور تولید می‌شود.

شیرازی نژاد تصریح کرد: این واکسن دوگانه برای نخستین بار در کشور تولید شده و پس از تولیدانبود آن، واردات این نوع واکسن متوقف می‌شود.

او بیان کرد: ۹۰ درصد بیماری‌های آبزیان مربوط به ۲ باکتری لاکتوکوکوزیس و استرپتو کوکوزیس است که با تولید این واکسن، می‌توان ۸۰ تا ۹۰ درصد بیماری‌های ماهی که ناشی از این ۲ باکتری است را کنترل کرد.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در کشور بیش از ۹۰ سال قدمت دارد و شعبه شیراز نیز بیست سال است که راه‌اندازی شده است.

شعبه شیراز این موسسه مسئولیت تولید واکسن آگالاکسی، آنفولانزای طیور، نیوکاسل کشته طیور، واکسن دوگانه نیوکاسل آنفولانزا و انتروتوکسمی را به عهده دارد.

انتهای پیام/چ

تولید واکسن دوگانه آبزیان در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار