کنترل آفت مگس میوه مدیترنه‌ای در ۳۰۰ هکتار از باغ‌های آلوده اصفهان

از خرداد امسال تا کنون با نصب تله های پارافرمونی جلب کننده در باغ های تمام مناطق شهرستان پایش و ردیابی آفت مگس میوه مدیترنه‌ای آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اصفهان، مگس میوه مدیترانه‌ای با نام علمی Ceratitis capitata از مهمترین خانواده مگس‌ها از نظر اهمیت کشاورزی است بطوریکه این حشره به عمق میوه وارد و موجب آفت آن و لارو آفت پس از خروج از میوه در عمق ۳ تا ۵ سانتی متری خاک به شفیره تبدیل می‌شود و قادر به خسارت صددرصدی میوه است.

در این طرح از خرداد امسال تا کنون با نصب تله‌های پارافرمونی جلب کننده در باغ‌های تمام مناطق شهرستان پایش و ردیابی این آفت آغاز شد و مراحل اجرای آن شامل طعمه پاشی با پروتئین هیدرولیزات مسموم استفاده از کارت زرد و نوار زرد و شکار انبوه با تله‌های سراتراپ در وسعت ۳۰۰ هکتار باغ‌های آلوده این شهرستان است.

این آفت خطرناک با داشتن خصوصیاتی همچون قدرت تولیدمثل بالا در میوه‌های انار، خرمالو، هلو، گیلاس، زردآلو، زالزالک و انجیر، داشتن قدرت انتشار سریع، توانایی بقا در شرایط سخت آب و هوایی و قدرت پرواز بالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/م

 

کنترل آفت مگس میوه مدیترنه‌ای از باغ‌های آلوده اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.