مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ ای لرستان:

بدون اعتبار در حال ساخت دیواره حفاظتی معمولان هستیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: طرح احداث دیواره حفاظتی شهر سیلزده معمولان ۳۰ درصد پیشرفت دارد و تکمیل آن نیازمند ۱۵میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ ای لرستان گفت: طرح احداث دیواره حفاظتی شهر سیلزده معمولان ۳۰ درصد پیشرفت دارد و تکمیل آن نیازمند ۱۵میلیارد تومان اعتبار است.

رضا میرزایی  با بیان اینکه در معمولان تجهیز کارگاه و امکانات فراهم و کار در حال انجام است، افزود: اکنون، بدون اعتبار در حال ساخت دایک حفاظتی معمولان هستیم و اجرای این طرح مهم با ماشین آلات و منابع مالی پیمانکار در حال انجام است.

او گفت: افرادی که خانه آن‌ها در بستر سیلابی و حریم رودخانه قرار دارد مانع فعالیت مستمر دیواره سازی می‌شوند در حالی که بنیاد مسکن به واحد‌هایی که در حریم رودخانه قرار دارند زمین معوض داده و این افراد باید در سریعترین زمان ممکن تخلیه کنند تا ساخت دایک حفاظتی سرعت بیشتری بگیرد.

او افزود: مناسب‌ترین و اقتصادی‌ترین پروژه حفاظتی برای شهر معمولان، دایک حفاظتی با هسته مصالح رودخانه‌ای و پوشش ریپ رپ سنگی است که مهندس مشاور ذیصلاح آن را مطالعه و طراحی کرده است.

میرزایی بیان کرد: دیواره‌های سنگی ملاتی و بتونی یک جسم سخت هستند و در صورت زیرشویی و یا حتی اندکی نشست، می‌شکنند که در بستر رودخانه سقوط کرده و قابل ترمیم نیستند.

او گفت: دایک حفاظتی با هسته مصالح رودخانه‌ای و پوشش ریپ رپ سنگی به علت انعطاف‌پذیری، در صورت نشست، نمی‌شکنند، به راحتی بعد از سیل قابل ترمیم بوده و هزینه ساخت آن هم کمتر از یک چهارم دیواره بتنی مسلح می‌باشد.

انتهای پیام/ب

تکمیل دیواره حفاظتی شهر معمولان ۱۵میلیارد تومان نیاز دارد

برچسب ها: آب منطقه ای ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار