نماینده مردم کرمان وراور درمجلس؛

کرمان ظرفیت پایلوت طرح‌های اقتصادی وقف را دارد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: کرمان این ظرفیت را دارد به عنوان پایلوت طرح‌های اقتصاد وقف در کشور مطرح باشد.

کرمان ظرفیت پایلوت طرح‌های اقتصادی وقف در کشورراداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان دکتر محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی امروز به مناسبت دهه وقف در دیدار صمیمی با کارکنان اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کرمان با اشاره به وضعیت امروز اقتصاد کشور گفت: امروز کشور در یک وضعیت و شرایط سخت اقتصادی و مورد هجمه تمام عیار اقدامات سختگیرانه از سوی آمریکا قرار گرفته است.

او افزود: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند امروز برای کشور مثمر ثمر واقع شود، توجه به اقتصاد وقف در نظام اقتصادی کشور است، اما متاسفانه در محاسبات و معاملات کشور نقش وقف کمرنگ است.

پور ابراهیمی با بیان اینکه وقف علاوه بر کارکرد‌های فرهنگی و مذهبی که دارد می‌تواند با ظرفیت موجود موتور محرک اقتصاد کشور واقع شود، تصریح کرد: احیاء موقوفات در معشیت مردم اثر مستقیمی داردو با توجه به شرایط کنونی کشور نیاز است حوزه اقتصاد وقف احیاء شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به بی توجهی برخی نهاد‌ها به مطالبات اوقاف اشاره کرد و گفت: پرداخت مطالبه حق موقوفه یک وظیفه شرعی و قانونی است و رعایت حق وقف می‌تواند منجر به اجرای نیت واقف چه ساخت مسجد و چه دستگیری از نیازمندان باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که کرمان این ظرفیت را دارد به عنوان پایلوت طرح‌های اقتصاد وقف در کشور مطرح باشد، افزود: اگر در حوزه اقتصاد وقف به شکل جدی ورود کنیم علاوه بر رونق گرفتن موقوفات منافع اقتصادی بوجود آمده از وقف در رشد تولید و اشتغال نیز چند برابر می‌شود.

او رویکرد جدیدبرنامه‌های توسعه اقتصادی توسط رییس سازمان اوقاف در کشور را فرصت مغتنمی برای توسعه و ایجاد تحول در موقوفات ذکر کرد و گفت: اوقاف نقش مهمی در سرانه تولید کشور دارد و یکی از موضوعات مهم استفاده بهینه از همین دارایی‌های وقفی است.

پور ابراهیمی اظهار داشت: تحول در ساختار وقف یک ضرورت است و مجلس آماده هر گونه همکاری با اوقاف در اجرای طرح‌های اقتصادی است.

انتهای پیام/ح

کرمان می تواند پایلوت طرح های اقتصادی وقف باشد

برچسب ها: وقف ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار