بهره برداری از ۳ طرح تولیدی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در یاسوج

با حضور وزیر جهاد کشاورزی ۳ طرح تولیدی در شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه از ساعتی پیش برای بهره برداری از چند طرح تولیدی وارد شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد.
 
الیاس تاج الدینی مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: با حضور آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی، استاندار، نماینده مردم در مجلس و جمعی از مدیران استان طرح گلخانه تولید گل رز در روستای مور دراز شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسید.
 
تاج الدینی افزود: این طرح در زمینی به وسعت ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۵ هزار و ۳۰۰ متر مربع تکمیل و به مرحله تولید رسید.
او با اشاره به اینکه این طرح برای ۶ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است گفت: ظرفیت تولید این گلخانه ۶۳۶ هزار شاخه گل رز در سال است که برای اجرای آن ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد.
 
مدیر کل جهاد کشاورزی استان ادامه داد: همچنین با حضور آقای حجتی بزرگترین سردخانه استان با ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ تن و اشتغالزایی برای ۱۵ نفر به بهره برداری رسید.
 
تاج الدینی گفت: برای اجرای این طرح نیز ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد.
 
او با بیان اینکه این طرح از بزرگترین و مجهزترین سردخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است افزود: این سردخانه در ۸ هزار متر مربع زیر بنا ساخته شده و دارای ۸ سالن است.
 
مدیرکل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امروز همچنین طرح تولید و بسته بندی میوه خشک با ظرفیت ۱۰۰ تن در سال با حضور آقای حجتی در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج به بهره برداری رسید.
 
او ادامه داد: اعتبار این طرح ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است که برای ۱۰ نفر به صورت مسقیم شغل ایجاد کرده است.

تاج الدین زیربنای این طرح را ۳۰۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: طرح تولید و بسته بندی میوه خشک یاسوج دارای ۴ خط مجزای تولید، شست و شوی تمام اتوماتیک و خشک کن با ۳ دستگاه تمام اتوماتیک است.
 
او با بیان اینکه طرح گلخانه تولید گل رز در روستای مور دراز بویراحمد و طرح‌های سردخانه و تولید و بسته بندی میوه خشک در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج اجرا شده اند گفت: بازدید از طرح ماهی سردابی روستای ده شیخ شهرستان دنا از برنامه‌های عصر امروز سفر وزیر جهاد کشاورزی به کهگیلویه و بویراحمد است.
 
انتهای پیام/ک 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.