افزایش میزان تمهیدات به زوج‌های نابارور در استان یزد/ ۹۰ درصد از مراجعه کنندگان خارجی هستند

رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل استان یزد از افزایش طرح حمایت از زوج‌های نابارور در ابتدای آبان ماه در استان خبر داد.

افزایش میزان تمهیدات به زوج‌های نابارور در استان یزد/ ۹۰ درصد از مراجعه کنندگان خارجی هستندعباس افلاطونیان رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل استان یزد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با بیان اینکه استان یزد قطب علمی ناباروری کشور است، گفت: طرح حمایت از زوج‌های نابارور که از دو سال قبل در استان یزد شروع شده است از ابتدای آبان ماه امسال افزایش یافته است.

او افزود: براساس این تمهیدات افزایش میزان پرداختی بیمه به بیماران، پرداخت هزینه دو بار در سال به جای یک دفعه و افزایش مرز سنی ۴۵ به جای ۴۲ سال است که موجب افزایش مراجعه کنندگان از سراسر ایران به مرکز علوم تولید مثل استان شده است.

رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل یزد ادامه داد: ۹۰ درصد از مراجعه کنندگان به پژوهشکده علوم تولید استان غیر بومی و حتی از خارج از کشور به خصوص کشور‌های عراق و افغانستان هستند.

او تصریح کرد: پژوهشکده علوم تولید مثل یزد تاکنون ۳۷ فلوشیپ ،متخصص زنان و زایمان، و ۳۰ دکتری بیولوژی تولید مثل به جامعه تحویل داده است.

 افلاطونیان با اشاره به اینکه ناباروری یکی از عوامل اصلی مشکلات زوج‌های نابارور است،  افزود: کمک به حل مشکل ناباروری یکی از عوامل افزایش رفاه اجتماعی است.

انتهای پیام/ی

طرح حمایت از زوج‌های نابارور در استان یزد افزایش  یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار