معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

اشغال نیمی از تخت‌های بیمارستانی استان یزد مربوط به بیماران غیربومی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزدگفت: بیشتر مراجعه بیماران غیر بومی به استان به منظور بهره گیری از خدمات درمانی ناباروری، قلب و عروق، بیماری‌های داخلی و سرطان است.

محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، از استان یزد به‌ عنوان قطب پزشکی کشور یاد کرد و گفت: اشغال نیمی از تخت‌های بیمارستانی استان مربوط به بیماران غیربومی است که هزینه یک هزار میلیارد تومان از این بیماران در آمدی برای حوزه سلامت و رونق اقتصادی استان یزد داشته است.

وی بااشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ میلیون بار خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی استان به مراجعان و بیماران ارائه شد، تصریح کرد: از این تعداد ۷.۵ میلیون مربوط به شهروندان یزدی و بقیه به مراجعان سایر استان‌ها ارائه شده است که این نشان از قابل‌ اعتماد بودن پزشکان، ارائه خدمات مطلوب و پایین بودن هزینه‌های درمانی در یزد است.

وی افزود: بیشتر مراجعه بیماران به استان به منظور بهره گیری از خدمات درمانی ناباروری، قلب و عروق، بیماری‌های داخلی و سرطان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ خانه بهداشت، ۳۰ پایگاه سلامت و ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی با ظرفیت ۸۵۰ نفر نیروی انسانی شاغل، به ارائه خدمات متنوع بهداشتی و درمانی می‌پردازند.

به گفته پزشکان و آنطور که آمار‌ها نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و مطب‌های این استان را هموطنان سایر استان‌های کشور تشکیل می‌دهند که این موضوع نشان از اعتماد آنان و اعتبار استان یزد در عرصه پزشکی است.

تعداد بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان ۲۰ باب اعلام شده که ۱۳ مورد آن دولتی هستند.

انتهای پیام/ی

مراجعه بیماران غیربومی به بیمارستان های استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار