آمار نگران کننده مبتلایان به فشار خون بالا در یزد/ چهل درصد افراد از فشار خون بالای خود آگاهی ندارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: بیش از نیمی از مردم از ابتلا به فشار خون بالا و بسیار پرخطر بی خبرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در نشست خبر با اصحاب رسانه گفت: با توجه به افزایش بیماری‌های غیر واگیردار با اولویت بیماری‌های قلبی و عروقی و آگاهی نداشتن چهل درصد از افراد از فشار خون بالای خود،  بسیج ملی کنترل فشار خون را بیش از پیش در سراسر کشور آغاز کرده است.

وی افزود: بسیج ملی کنترل فشار خون در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول بسیج اطلاع رسانی و فاز دوم بسیج عملیاتی کلیه افراد بالای سی سال کلیه مادران باردار و افراد دارای بیماری‌های مزمن کلیوی مورد پالایش قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون را به سه روش حضور به مراکز جامع خدمات سلامت پایگاه‌های بهداشتی، پلی کلینیک  بیمارستان‌ها، پایگاه‌های سیار و حضور در اماکن عمومی مساجد تکایا نماز جمعه و هم چنین خود اظهاری افراد و مراجعه به سامانه www.salamat gov.lr انجام می‌شود.

دهقانی افزود: کمپین بسیج ملی کنترل فشار خون با شعار بدانیم و اقدام کنیم همزمان با سراسر کشور از بیست هفت اردیبهشت همزمان با روز جهانی فشار خون آغاز و تا پانزده تیر ماه ادامه دارد.

وی، فشار خون را یک بیماری صد در صد قابل درمان دانست که در عین حال اگر معالجه نشود ممکن است به طور ناگهانی عاقبتی مرگبار و یا بسیار ناتوان کننده برای فرد مبتلا رقم زند.

انتهای پیام/ی

بسیج ملی کنترل فشار خون در استان برای مقابله با قاتل خاموش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار