آمادگی اصفهان برای تعامل در حوزه‌های مختلف با سارایوو

شهردار اصفهان گفت: اصفهان آمادگی تعامل در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را با شهر سارایوو دارد، به ویژه آن که قرار است تا سال ۲۰۲۰ به عنوان پایتخت گردشگری دنیا نیز معرفی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در نشستی با شهردار سارایوو که پیرامون مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برگزار شد، ضمن معرفی اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی، میراثی، صنعتی، فرهنگی و دانشگاهی و نیز یادآوری تاریخچه این شهر به عنوان پایتخت ایران در طول سه دوره حکومتی آل‌زیار، سلجوقیان و صفویان، گفت: اصفهان امروزه در بسیاری از زمینه‌ها دومین شهر مهم ایران پس از تهران به حساب می‌آید و در عرصه بین‌المللی با ۱۴ شهر در کشور‌های مختلف اروپا، آسیا، خاور دور و جهان عرب پیوند خواهرخواندگی دارد.

او با اشاره به ملاقات‌ها و گفتگو‌های پر ثمر گذشته با هیئت‌های بوسنی و هرزگوینی اعلام کرد: اصفهان آمادگی تعامل در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را با سارایوو دارد؛ به ویژه آن که قرار است تا سال ۲۰۲۰ به عنوان پایتخت گردشگری دنیا نیز معرفی شود.

نوروزی همچنین با اشاره به انجام مقدمات برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در بسیاری از شهر‌های جهان هم‌چون پاریس و سوئیس و نیز با توجه به روابط خوب گذشته اظهار کرد: اصفهان برای برگزای هفته فرهنگی بوسنی و هرزگوین آمادگی کامل دارد و نشست حاضر مقدمه‌ای برای سفر‌های بعدی و تعاملات فرهنگی گردشگری میان این دو شهر است.

شهردار سارایوو، عبدالله اوسکاکا نیز ضمن تشکر از امداد‌های دولت ایران در طول جنگ ۱۹۹۵ بوسنی و هرزگوین و تلاش کشور برای به رسمیت شناخته شدن استقلال آن، به جایگاه ویژه ایران در قلب مردمان و تاریخ این کشور اشاره کرد و گفت: اصفهان یکی از بزرگترین شهر‌های تاریخی و از پایتخت‌های فرهنگی امروز جهان است که توانسته روابط خوبی با یونسکو برقرار کند.

او ادامه داد: بوسنی هنوز در ابتدای این مسیر قرار دارد و امیدوار است بتواند در زمینه ثبت تعدادی از اماکن فرهنگی و تاریخی خود در یونسکو از حمایت اصفهان برخوردار شود.

عبدالله اوسکاکا با اشاره به پیشرفت‌های مناسب بوسنی در صنعت فیلم و سینما گفت: سارایوو به تازگی از سوی سازمان مذکور به عنوان شهر سینمایی شناخته شده است و در این راستا میزبان جشنواره فیلمی هستیم که در ماه آگوست میلادی، برابر با اواسط شهریورماه شمسی برگزار خواهد شد که از اصفهان نیز برای مشارکت در این جشنواره دعوت رسمی به عمل خواهیم آورد.

او با ابراز امیدواری برای معرفی هنرمندان بوسنیایی به ایران و همکاری هنرمندان ایرانی با بوسنی افزود: این اتفاق می‌تواند زمینه‌ساز آغاز و ادامه همکاری‌های سینمایی میان ایران و بوسنی باشد.

شهردار سارایوو در پایان با استقبال از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان به معرفی فیلمی مستند از دوران جنگ بوسنی پرداخت و گفت: این فیلم که در آن وقایع چند مدرسه به نمایش در آمده است، نشان می‌دهد چگونه جنگ مانعی برای پیشرفت آموزش و پرورش در این کشور نشد و به همین خاطر و با توجه به تناسب فیلم با جشنواره مذکور امیدوار هستم که با حضور در جشنواره سال آینده اصفهان بتواند در داوری‌ها پیروز میدان باشد.

انتهای پیام/م

 

اصفهان برای برگزای هفته فرهنگی بوسنی و هرزگوین آمادگی کامل دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار