دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) مطرح کرد؛

آخرین جزییات درباره سومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص)

صفاری‌نیا گفت: بیش از هزار نفر از ۳۰ کشور در اهدای جایزه مصطفی (ص) شرکت می‌کنند.

سومین دوره جایزه مصطفی(ص) به ۵ نفر در دو بخش اعطا می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صفاری‌نیا، دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص)، در نشست خبری سومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی، بیان کرد: مراسم سومین جایزه مصطفی(ص) در هفته وحدت برگزار می‌شود.
 
او افزود: جایزه مصطفی(ص) به دلیل هم‌افزایی و ارتقا درجهان اسلام و تلاش با ظرفیت‌سازی در توسعه بومی بالاترین حرکت خود را انجام داده، بالاترین حرکت برگزاری جایزه مصطفی سه سال است که به صورت مستمر در حوزه دانش‌آموختگی و مسابقات کنز برگزار می‌شود.
 
صفاری‌نیا گفت: ده‌ها نفر از کشور‌های مختلف به عنوان سفیر مصطفی(ص) و بنیاد علمی مصطفی(ص) در ارتباط‌ هستند. امسال از برگزیدگان جایزه مصطفی که فصل جدیدی از علوم روز است، تجلیل می‌شود.

او ادامه داد: از ۳۰ کشور ، بیش از هزار نفر در اهدای جایزه مصطفی(ص) شرکت می‌کنند. نشست‌های این جایزه در دانشگاه الزهرا، دانشکده صدا و سیما، دانشگاه شریف و همچنین ۹ دانشگاه دیگر در تهران و سایر شهرستان‌ها از جمله ارومیه، امیرکبیر، دانشگاه تهران، پژوهشگاه ارتباطات، پژوهشگاه صنعت و دیگر مراکز، تبادل اطلاعات در خصوص موضوعاتی نظیر سلامت انجام می‌شود.

صفاری نیا گفت: در نشست‌های سال‌های گذشته دو کشور از کشور‌های پاکستان و عمان این جایزه را دریافت کردند، مهم‌ترین برنامه برای میهمانان خارجی در بیستم آبان ماه بازدید از آزمایشگاه‌های تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ژنتیک، لیزر و سایر دانشگاه‌های تخصصی است و آشنایی با تمدن کهن ایرانی اسلامی برنامه دیگری است که برای میهمانان خارجی تدارک دیده شده است.


بیشتر بخوانید: جایزه مصطفی (ص) به شناسایی دانشمندان جهان اسلام کمک می‌کند


حضور ۵۲ کشور مراسم سومین جایزه مصطفی(ص) 

حسن ظهور رئیس کارگروه جایزه مصطفی(ص) در ادامه اظهار کرد: جایزه مصطفی(ص) در ۵ حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد. سه حوزه تخصصی آن حوزه زیست و پزشکی، فناوری نانو، فناوری و اطلاعات  ارتباطات است که افراد واجد شرایط این مسابقات باید دانشمند بوده و اثر مهم و به تأیید رسیده داشته باشد.

او یادآور شد: ۵۱۲ دانشمند برجسته از ۵۲ کشور آثار خود را ارسال کرده‌اند و در نشست‌های چند روزه آثار خود را ارائه می‌دهند. تعداد آثار ۱۶۴۹ عدد است از این تعداد ۱۹۹ اثر در علوم اطلاعات و ارتباطات ارسال شده که ۲۹ اثر انتخاب شده و در ارزیابی نهایی ۴ اثر برای ارائه معرفی می‌شود. در حوزه علوم زیستی نیز ۶۶۴ اثر ارسال شده که ۱۰۶ اثر انتخاب و در ارزیابی نهایی به ۴ اثر می‌رسد. در حوزه نانو ۱۷۲ اثر ارسال شده است که در ارزیابی اولیه ۴۷ اثر بررسی و در ارزیابی نهایی آثاری اعلام نشد. در کلیه زمینه‌های علوم فناوری ۶۱۴ اثر ارسال شد که در ارزیابی اولیه ۸ عدد و در ارزیابی نهایی دو اثر ارسال شده است.

ظهور تصریح کرد: بررسی‌های اولیه با مشارکت ۵۰۰ داور، ۲۰۰ دانشگاه و ۳۵ کشور انجام شده است. این تصمیم نهایی در صورتی گرفته شد که یک جایزه داده شود، از دانشمندان مقیم اسلامی ۲ نفر انتخاب شده که یک جایزه به ۳ نفر داده می‌شود.  ۲ اثر نیز در حوزه علوم، فناوری زیستی و پزشکی انتخاب شده که به صورت مشترک یک جایزه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

جایزه مصطفی(ص) در ۵ حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار