افتتاح اداره ثبت اسناد و املاک در رشتخوار

سی و چهارمین واحد ثبتی خراسان رضوی در رشتخوار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در مراسم افتتاح سی و چهارمین واحد ثبتی خراسان رضوی با حضور مسئولان در رشتخوار گفت: خراسان رضوی با ۳۹ واحد ثبتی مصوب که ۳۴ واحد آن فعال و ۱۰ واحد ستادی و ۳ معاونت دارد، ۶ درصد از واحد‌های ثبتی کل کشور را داراست.

او تصریح کرد: اداره کل متبوعش با ۸۶۳ پست سازمانی مصوب که ۱۵ درصد آن بلاتصدی است و ۵۰۶ دفتر اسناد رسمی و ۲۳۰ دفتر ازدواج و طلاق سالانه بطور متوسط ۳ میلیون و ۲۶۷ هزار خدمت به مردم ارائه می‌دهد که قریب ۹۰ درصد آن به صورت الکترونیکی و نیمه الکترونیکی با ۶ سامانه اصلی و ۳۴ سامانه فرعی انجام می‌شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به مزایا و فواید اجرای طرح کاداستر بعنوان زیر ساخت توسعه پایدار کشور گفت: ضرر بی توجهی به طرح کاداستر کمتر از ضرر پدیده قاچاق در کشور نیست.
 
او از آمادگی کامل ادارات ثبت اسناد واملاک سراسر استان برای مستند سازی املاک در اختیار دستگاه‌های دولتی و متولیان صیانت از اراضی دولتی، عمومی، ملی، مرتعی و موات خبر داد و تصریح کرد: اجرای کامل قانون حدنگار علاوه بر جلوگیری از زمین خواری و امثالهم و نیز تعارضات ملکی، هزینه‌های مادی دولت و مردم را به مراتب کاهش می‌دهد.

او افزود: چارت سازمانی حوزه ثبتی رشتخوار در سال ۹۵ برابر موافقت نامه امور ساختار‌های سازمانی سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور با پیگیری مسئولین با ۹ پست سازمانی تصویب و با ۳.۱ درصد از مساحت استان و ۲۳۵ پلاک اصلی پیش بینی میشود به طور ماهانه قریب ۳۰۰ سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی و ۴۰ واقعه ازدواج و ۵۰ سند مالکیت کاداستری ثبت و صادر نماید.

 رشتخوار با ۶۰ هزارو ۶۰۰ نفر جمعیت و ۱۷ هزار و ۵۶۶ خانوارشهری و روستایی در ۱۹۹ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام//م. پ

 

اداره ثبت اسناد و املاک رشتخوار افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار