همگرایی ملی برای مدرن سازی نظام آماری

رئیس مرکز آمارایران گفت:تدوین نظام جامع آماری در شهرداری ها نشان از پیش رفتن به سوی نظام مندی و یکپارچگی حوزه آمار و اطلاعات شهری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد حسین زاده رئیس مرکز آمارایران  امروز در اولین نشست سالانه آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری در اصفهان گفت: آمار زیر بنای تمام فعالیت‌های یک سازمان است و در صورتی که آمار قابل اطمینان در سازمانی وجود نداشته باشد در برنامه ریزی، ارزیابی و تصمیم گیری با مشکل مواجه می‌شود.

او با اشاره به ۲۰ اکتبر روز جهانی آمار بیان کرد: آماربه معنی حاکمیت در جوامع بشری است که در ابعاد کشوری، شهری و روستایی است آمار بهتر زندگی، بهتر شعار جهانی روز جهانی آمار نامگذاری شده است.

رئیس مرکز آمارافزود: وضعیت نظام آماری کشور بد نیست، اما در حوزه بودجه و اعتبارات حدود هفتاد و پنج درصد ملی، سی و پنج درصد استان‌ها و کمتراز پانزده درصد را تامین می‌کنیم.

جواد حسین زاده در خصوص توازن و تعادل توسعه پایدار افزود:توسعه پایدار دارای سه بعد پایداری اقتصادی، پایداری اجتماعی وپایداری محیط زیست است که با اشتراک این سه بعد، مقوله‌ی توسعه پایدار را پیگیری می‌کنیم.

او با تاکید بر حذف موازی کاری در آمار رسمی ادامه داد: حذف موازی کاری‌ها در حوزه آمار رسمی صورت می‌گیرد که باید فهرستی از آمار‌های رسمی وجود داشته باشند تا دستگاه‌های مختلف برای تولید آمار‌های رسمی به آن مراجعه کنند.

رئیس مرکز آمار ایران از اهداف مورد نظر برای دستیابی به آمایش سرزمین با برنامه ریزی شهری گفت: دستیابی به تعادل توسعه پایدار، رفاه عامه مردم و توزیع امکانات و خدمات، یکپارچه سازی فضایی سرزمین و مکان یابی مناسب فضا‌ها برای توسعه شهری از مهم‌ترین اهداف برای آمایش سرزمین با برنامه ریزی شهری است در آمایش سرزمینی انسان، فضا و فعالیت سه بعد اصلی را تشکیل می‌دهند.

بر اساس آخرین آمار بدست آمده ۹ شهر جمعیت بالای یک میلیون نفر دارند که ۲۷ درصد جمعیت را به خود اختصاص داده اند.

در پایان این نشست رونمایی از کتاب آمارنامه نیمه اول سال ۹۸ شهرداری اصفهان، سندراه اندازی رصدخانه شهری، همچنین امضاء تفاهم نامه SDI به صورت نمادین انجام شد.


انتهای پیام/م

 

نشست سالانه آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری در اصفهان

برچسب ها: جمعیت ، وزارت کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.