شهروندان کاشانی اینترنت رایگان دریافت می کنند

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان گفت:شهروندان کاشانی در سه مرحله، اینترنت شهری رایگان دریافت می کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابوالفضل رسولیان، مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان، در گفتگو با خبرنگاران از اجرای پروژه اینترنت شهری رایگان در سه مرحله به همت این مرکز خبر داد و گفت:شبکه بی‎سیم شهری مفهومی برای تبدیل یک شهر به یک ناحیه تحت پوشش شبکه بی سیم با هدف ایجاد امکان سهولت دسترسی به شبکه اینترنت یا اینترانت است و بر اساس هدف اولیه از ایجاد آن، ممکن است شامل بخش‌هایی از شهر یا تمامی آن باشد.

وی با تاکید بر ایجاد شبکه‌های ارزان و رایگان برای استفاده عموم و اقشار مختلف جامعه به عنوان یکی از رویکرد‌های مدیریت شهری کاشان افزود: در مرحله نخست ایجاد بستر نرم افزاری و تأمین پهنای باند مورد نیاز توسط مرکز فاوای شهرداری کاشان انجام و اجرای آزمایشی آن در ۲۲ بهمن ماه همزمان با برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان جهاد انجام شد که حدود ۲ هزار نفر از شهروندان در بازه زمانی ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ به این شبکه متصل شدند.

به گفته وی، اتصال به شبکه وای فای شهری امکانات وسیعیرا در اختیار شهروندان قرار خواهد داد که در مرحله اول دسترسی به پورتال و سامانه‌های شهرداری، نقشه گردشگری و اینترنت رایگان فعال شده است و به مرور این خدمات افزایش می‌یابد.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان، تصریح کرد: هر شهروند برای استفاده از اینترنت رایگان با ارائه کد ملی و شماره تلفن همراه خود، نام کاربری و رمز عبور دریافت می‌کند و می‌تواند به میزان سه گیگابایت در ماه دانلود داشته باشد.

رسولیان، جانمایی و اجرای مرحله دوم اینترنت بی سیم رایگانرا در نقاط پراتراکم و گردشگری شهر تا پایان سال جاری یادآور شد و افزود: در این مرحله، نقاط هدف به هفت نقطه شامل بام شهر، پارک لاله، خانه‌های تاریخی، پارک آیت الله مدنی، میدان کمال الملک، قلعه جلالی (پارک ملت) و میدان جهاد افزایش می‌یابد.

به گفته وی، مرحله سوم پروژه نیز که پوشش حداکثری شهر و افزایش خدمات الکترونیکی روی بستر یادشده و جزو برنامه‌های سال آینده این مرکز است. 

 
انتهای پیام/م 
 

ارائه اینترنت رایگان به شهروندان کاشانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.