اصلاح رده بندی زیست محیطی شهرک صنعتی مُهر

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اصلاح رده بندی زیست محیطی اراضی شهرک صنعتی مُهر خبرداد و گفت: یا این اصلاحیه، بستر جذب سرمایه گذار در طیف گسترده‌ای از صنایع در این شهرک صنعتی فراهم شده است.

اصلاح رده بندی زیست محیطی شهرک صنعتی مهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان مهر که به منظور بررسی و رفع مشکلات تعدادی از طرح‌های صنعتی برگزارشد، افزود: با پیگیری‌های انجام شده، رده بندی زیست محیطی این شهرک صنعتی توسط سازمان حفاظت محیط زیست در برخی از زون‌های شهرک صنعتی اصلاح شده است.

او تصریح کرد: محدودیت‌ها برای استقرطیف بیشتری از صنایع، بویژه صنایع شیمیایی در این شهرک صنعتی رفع شده و آماده استقرار واحد‌های صنعتی و جذب سرمایه گذار است.

فتوحی ادامه برتوسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی مهر تاکید کرد و گفت: در یک سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی هزینه شده است.

او گفت: در یک سال گذشته طرح‌های شبکه روشنایی، زیرسازی وآسفالت بخشی از شهرک صنعتی، گاز رسانی و احداث دیواره کنترل سیلاب در این شهرک صنعتی انجام شده است.

فتوحی با بیان اینکه شهرک صنعتی مهراز شهرک‌های صنعتی درحال توسعه استان است، اضافه کرد: شهرک صنعتی مُهر با ۲۰۰هکتار مساحت از ظرفیت استقرار ۲۵۰واحد صنعتی با اشتغالزایی پنج هزار نفر برخوردار است و هم اینک ۲۰ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان فعالیت در این شهرک منعقد شده و ۳ واحد نیز با اشتغال ۶۰ نفر در مرحله بهره برداری است.

او گفت: این شهرک صنعتی در یک سال اخیر در شمار شهرک‌های صنعتی که دارای بیشترین واگذاری زمین بوده اند قرار گرفته و در این مدت ۳۷ هکتار از اراضی آن واگذار شده و طرح‌های مهمی در آن عملیات ساخت وساز را آغاز کرده اند.

فتوحی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مُهر از جمله وجود پالایشگاه گاز پارسیان در این شهرستان و همجواری آن با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) در جنوب شرقی استان بوشهر، بیان کرد: شهرک صنعتی مُهر با محوریت ایجاد صنایع تخصصی مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی و استقرار صنایع پایین دستی از قابلیت‌های مناسبی برای توسعه صنعتی این شهرستان برخوردار است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر رفع مشکل واحد صنعتی بسته بندی و انجماد فراورده‌های گوشتی تاکید کرد و گفت: براساس مقررات این واحد صنعتی ملزم به انجام عملیات پیش تصفیه تا سطح زیر ۲۰۰۰COD هستند و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز همزمان با توسعه و تکمیل شهرک صنعتی و استقرار سایر واحد‌های دیگر نسبت به احداث تصفیه خانه اقدام خواهد کرد.

فتوحی افزود: این واحد صنعتی می‌تواند با ارائه تعهد درخصوص انجام پیش تصفیه فعالیت خود را مطابق با استاندارد‌های زیست محیطی فعالیت خود را آغاز کند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین درحاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لامرد که درمحل مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برگزارشد، بر آمادگی شهرک صنعتی انرژی برلامرد که در همجواری منطقه ویژه اقتصادی لامرد قراردارد برای استقرارصنایع پایین دستی آلمونیوم تاکید کرد و گفت: مهمترین مشکل این شهرک صنعتی، تامین آب است که توافقاتی بمنظور تامین آب این شهرک صنعتی ازطرح انتقال آب از خلیج فارس به منطقه اقتصادی لامرد انجام شده است.

فتوحی افزود: این شهرک صنعتی از چشم انداز مناسبی برای توسعه و ایجاد اشتغال برخورداراست.

وی افزود: شهرک صنایع انرژی‌بر لامرد ظرفیت استقرار ۴۰۰ واحد صنعتی با پیش‌بینی اشتغال زایی ۲۰ هزار نفر را دارد.
انتهای پیام/م

بررسی مشكلات دو واحد صنعتی فارس

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار