افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک/سهولت در دریافت تسهیلات بانکی

معاون فنی و برنامه ریزی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک خبر داد.

افزایش ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک/صدور ۵۴ ضمانت نامه در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عضو هیأت مدیره و معاون فنی و برنامه ریزی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در نشست با سرمایه گذاران و فعالان صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، گفت: با حمایت‌های وزارت صمت و پیگیری‌های خوبی که صورت گرفت مقرر شد که از این به بعد ضمانت‌نامه‌های صادره از این صندوق که ۷۰ درصد تسهیلات دریافتی توسط واحد تولیدی صنایع کوچک را مورد حمایت قرار می‌داد به ۹۰ درصد افزایش دهد که این امر مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

او افزود: پارسال در مجموع با ۲۹۳ فقره ضمانت‌نامه صادره تسهیلات صنعتی بالغ بر ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال که مورد درخواست واحد‌های کوچک و متوسط صنعتی در سطح کشور بوده است را ضمانت کرده‌ایم.

پناهی ادامه داد: با مطالعات و بررسی‌های انجام شده جهت برطرف شدن بخشی از نیاز‌های صنعتگران، علاوه بر ضمانت نامه‌های اعتباری که به نفع بانک‌ها صادر می‌شود، انواع ضمانت‌نامه پیمانکاری نظیر ضمانت‌نامه‌های شرکت در مزایده و مناقصه، ضمانت‌نامه حسن انجار کار و ضمانت‌نامه پیش پرداخت به سبد محصولات صندوق اضافه شده که با شرایطی سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از بانک‌ها در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

معاون فنی و برنامه‌ریزی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با اشاره به اینکه کارکرد‌ها و حمایت‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، محدود به کمک‌های متعارف در شرایط عادی نیست گفت: در شرایط اضطرار ناشی از حوادث غیر مترقبه نظیر وقوع زلزله و سیل نیز این صندوق خود را موظف به انجام کمک‌های خارج از روند‌های معمول به واحد‌های تولیدی و صنعتی آسیب دیده کرده است.

پناهی اضافه کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک طی ۱۰ سال گذشته با پرداخت بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان خسارت توانسته بخش عمده‌ای از بدهی صاحبان صنایع کوچک به بانک‌ها را تسویه حساب کند.

او تصریح کرد: برای صدور ضمانت‌نامه، طرح‌های معرفی شده توسط کارشناسان مربوطه بررسی و اعتبارسنجی می‌شوند و پس از تأیید کمیته تخصصی صندوق و نهایتاً هیئت مدیره، ضمانت‌نامه مورد نیاز واحد مولد صادر می‌شود و در اکثر مواقع بانک‌ها ازطریق نمایندگان استانی صندوق واحد تولیدی را به این صندوق معرفی می‌کنند.

عضو هیئت مدیره و معاون فنی و برنامه‌ریزی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با تاکید بر اهمیت ضمانت نامه‌های صادره ازسوی این صندوق و تفاهم با بانک‌های عامل گفت: استفاده صحیح و بجا از این ضمانت نامه‌ها بسیاری ازمشکلات واحد‌های صنعتی کوچک رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه فراهم کردن زمینه توسعه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک و کوتاه کردن مدت اجرای طرح‌های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته از طریق تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی به طرح‌های مذکوراز مهمترین رسالت‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در استان است، گفت: تاکنون ۵۴ ضمانت نامه به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال برای واحد‌های صنایع کوچک استان صادرشده است.

احد فتوحی با اشاره به سهم ۹۵ درصدی صنایع کوچک و متوسط از صنایع استان، ضمن تاکید بر اهمیت صنایع کوچک در ایجاد اشتغال و رفع نیاز‌های تولیدی کشور، رسیدگی به مشکلات این واحد‌ها به ویژه درزمینه تسهیل زمینه‌های دریافت تسهیلات بانکی را سیاست و هدف اصلی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک برشمرد.

او گفت: آمادگی داریم تا با همکاری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، گره‌گشای مشکلات واحد‌های صنایع کوچک در شرایط کنونی باشیم و هیچ واحد صنعتی به خاطر کسری وثیقه یا عدم تامین آن از فعالیت و تولید باز نماند.

فتوحی عمده‌ترین مشکلات پیش روی صنایع کوچک و واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی استان را مرتبط با تسهیلات بانکی را اعلام و ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های این صندوق و تسهیل در دریافت تسهیلات از طریق صدور ضمانت نامه‌ها بتوانیم گامی موثر در راستای رونق تولید برداریم.

او با اشاره به اینکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با انعقاد تفاهم‌نامه با ۱۸ بانک و موسسه مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی بستر مناسبی برای صدور و پذیرش ضمانت‌نامه‌های صادرشده فراهم کرده است، افزود: در گام نخست به دنبال حفظ وضعیت موجود واحد‌های تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستیم تا قبل از بروز هرگونه عارضه بتوانیم پیشگیری‌ها و برنامه‌های لازم را داشته باشیم و در این زمینه صندوق ضمانت نقش مهمی ایفا می‌کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و نماینده صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های مناسبی با بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری استان برای پذیرش ضمالنتنامه‌های این صندوق منعقد شده است، گفت: امیدواریم با تعامل و همکاری سیستم بانکی بتوانیم گام‌های موثری در راستای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی در زمینه جبران کسری وثیقه و تسهیل در دریافت تسهیلات برداریم.

شهرام کمال‌زاده افزود: متقاضیان دریافت خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در استان می‌توانند برای استفاده از این خدمات به معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و عضو هیئت مدیره و معاون فنی و برنامه‌ریزی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در برنامه‌ای دو روزه از ۵ واحد صنعتی متقاضی دریافت ضمانتنامه این صندوق در شهرستان‌های زرین‌دشت، سپیدان و مرودشت بازدید کردند.
انتهای پیام/م

صدور ۵۴ ضمانت نامه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار