دنبال بورس های تخصصی علمی در مقطع دکترا هستیم

سفیر فرانسه در ایران گفت:در سه سال گذشته اعطای بورسیه های علمی دولت فرانسه به ایرانیان در مقاطع کارشناسی ارشد رشد سه برابری داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در ایران در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان به معنای واقعی نصف جهان است گفت: اصفهان علاوه برفرهنگ ظرفیت‌های بالایی درزمینه اقتصاد و علم هم دارد که در این زمینه‌ها می‌توان روابط دوجانبه را گسترش داد.

فیلیپ تیه بو افزود: گفتگو‌های زیادی بین مکرون و رئیس جمهور ایران برای کاهش تنش ایران و امریکا صورت گرفته و دنبال یک توافق مناسب که به نفع مردم ایران باشد در مورد برداشته شدن تحریم‌ها و پویایی جدید درمورد روابط دوطرفه صورت گرفته است.

او با بیان اینکه دنبال اجرای مکانیسم درست مالی با ایران هستیم تا همه نیاز‌های اقتصادی ایران را پاسخگو باشد گفت: اراده من و استاندار اصفهان بر توسعه روابط دوجانبه است و به مقامات امریکایی گوشزد کرده ایم سیاست فشار همه جانبه برابر ایران شکست خورده است. چون اعتقاد داریم ایران نقش موثری در جامعه بین اللمل دارد.

سفیر فرانسه در ایران با اشاره به اینکه دنبال بورس‌های تخصصی علمی در مقطع دکترا هستیم گفت: در سه سال گذشته اعطای بورسیه‌های علمی دولت فرانسه به ایرانیان در مقاطع کارشناسی ارشد رشد سه برابری داشته است.

فیلیپ تیه بو امنیت اصفهان و ایران مثال زدنی دانست و افزود: بازداشت دو چهره دانشگاهی فرانسوی در ایران جای نگرانی دارد، چون بسیاری از دانشگاهیان فرانسه خواستار قطع روابط علمی فرانسه با ایران هستند.


سفیر فرانسه با بیان اینکه در سیستم قضایی ایران دخالت نمیکنیم گفت:، اما بازداشت این افراد جای نگرانی برای جامعه دانشگاهی فرانسه دارد.

او افزود: فرانسه و اروپا و روسیه وچین خواستار حفظ برجام هستند و شخص مکرون به چین سفر میکند و درمورد حفظ برجام با همتای چینی خود حرف میزند.

اوافزود: روسیه و چین هم نسبت به برجام دیدگاه خود را دارند و امریکا به ما هم فشار آورده که از برجام خارج شویم، اما اعتقاد داریم این توافق به نفع همه است.

فیلیپ تیه بو با اشاره به خلاقیت‌های ایران در مقاومت برابر تحریم‌ها گفت: البته برداشته شدن تحریم‌ها به نفع همه است.

استاندار هم در این دیدار با اشاره به اینکه اصفهان هم تاریخی، هم توریستی و هم فرهنگی است که این ظرفیت‌ها میتواند روابط دوجانبه را به شهر‌های فرانسه درپی داشته باشد گفت: توسعه روابط گردشگری دو طرف ظرفیت خوبی برای همکاری‌های دیگر است.

عباس رضایی انسجام امروز ملت ایران را علی رغم همه تحریم‌های ظالمانه امریکا خوب دانست و افزود: انتظار داریم دولت فرانسه نگاه واقع بینانه‌ای نسبت به ملت ایران داشته باشند.

او تسهیل در ارائه روادید از سوی فرانسه را نکته‌ای مهم دانست گفت: این مسئله میتواند روابط دو کشور دربخش‌های گردشگری و اقتصادی توسعه دهد.

رضایی از دولت فرانسه و شخص مکرون برای برداشته شدن تحریم‌ها تشکر کرد.
استاندار افزود:مردم دارند زندگی خودشان را میکنند و این دولت امریکا است که شکست واقعی را برابر مقاومت ملت ایران خورده است.

او تصریح کرد: امریکا برابر برجام بدعهدی نشان داده و زیر تعهدات خودش زده است.

رضایی افزود: ملت ایران امروز اعتقاد دارد چه تعهدی وجود دارد اگر توافق جدید شکل گرفت طرف مقابل زیرش نزند و امروز اروپا باید استقلال خود را در اجرای تعهدات خود نشان دهد.

استاندار افزود:بازداشت چند نفر چه در ایران و چه در فرانسه نباید باعث خدشه دار شدن روابط شود. والبته باید بدانیم چرا بقیه گردشگران فرانسوی که به ایران می‌آیند دستگیر نمیشوند؟

رضایی افزود: هماهنگی‌های بیشتر و نزدیکتر وزارت خارجه فرانسه با وزارت خارجه ایران میتواند مسائل را حل کند.

انتهای پیام/م

 

دیدار سفیر فرانسه در ایران  با استاندار اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.