ثبت ۱۴ وقف جدید به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در لامرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لامرد گفت: امسال ۱۴ وقف جدید به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان لامرد انجام و به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عباس توانا رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لامرد گفت: در حال حاضر بزرگترین موقوفه درمانی جنوب استان متناسب با نیاز روز جامعه و منطقه تحت عنوان موقوفه بیمارستان سرطانی و شیمی درمانی امام علی (ع) توسط خیر حاج علی علی‌زاده و فرزندانش با زیر بنای اولیه ۳هزار مترمربع در ۲ طبقه و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در  بیمارستان ولیعصر (عج) در حال احداث است.

او افزود: این مرکز درمانی تاکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که کمتر از یک‌سال آینده ساختمان این مرکز درمانی به اتمام خواهد رسید.

توانا ادامه داد: در دهه وقف امسال چهار قطعه زمین مسکونی به مساحت هزار و ۱۶۱متر مربع با ارزشی بیش از یک میلیارد تومان با نیت توسعه و گسترش حسینیه صاحب‌الزمان (عج) محله حسین آباد توسط واقفین مهدی و محسن صفری‌زاده تحت عنوان خیریه مرحومه بانو رباب دهقان و مرحوم اسد صفری‌زاده وقف شد که وقفنامه آن نیز در محضر تولیت آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم (شاهچراغ) آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب به امضا رسید.

او اظهار کرد: همچنین یک قطعه زمین به مساحت ۵۰۴ متر مربع با ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال به منظور ساخت ۸ واحد مسکونی جهت استفاده خانواده‌های دارای دو معلول توسط واقف مهدی علی‌زاده وقف شد که وقفنامه آن نیز در محضر تولیت آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم (شاهچراغ) به امضا رسید.

او بیان کرد: سه باب مغازه به مساحت ۱۷۶ با ارزشی بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال توسط واقف یوسف (اسفندیار) علی‌نژاد و پنج قطعه زمین مسکونی به مساحت ۱۲۷۴ مترمربع با ارزشی بالغ بر دومیلیارد ریال توسط واقفین محمد علی‌نژاد، غلامرضا علی‌نژاد، جمعه زمانی و حسین علی‌نژاد جهت احداث مهدیه و مصلی قمر بنی هاشم (ع) روستای خالو محمد علی وقف شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لامرد تصریح کرد: مجتمع تجاری مسکونی در ۳ طبقه با ارزشی بیش از ۳۰میلیارد ریال واقع در بلوار ۱۵ خردادتوسط مهدی صفری‌زاده تحت عنوان موقوفه عبدالله تازه رس با نیّت ۵۰ درصد خیرات و مبرات عام و ۵۰ درصد صرف هزینه‌های چهار باب مسجد و حسینیه از درآمد و عواید حاصله آن وقف شد.
انتهای پیام/م

ثبت ۱۴ وقف جدید در شهرستان لامرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار