ثبت دومین وقف قرآنی بیضا در دهه وقف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیضا از ثبت دومین وقف قرآنی این شهرستان در دهه وقف خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسدالله معید رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیضا با گرامیداشت دهه وقف، اظهار داشت: در دهه گرامیداشت وقف، شاهد ثبت یک وقف جدید با نیت هزینه‌های قرآن و عترت در شهرستان بیضا بودیم.

او افزود: این وقف معادل ۱۲/۵ هکتار زمین زراعی و کشاورزی باارزش بالغ‌بر ۴ میلیارد تومان است که توسط واقف خیراندیش آقای حاج عسکر نوروزی به ثبت رسید.

این مسئول اظهار داشت: با توجه به چندین جلسه مذاکرات حضوری و ارائه مشاوره وقف و ذکر نیاز‌های روز جامعه و منطقه بیضا، درنهایت وقف مذکور با نیت قرآن و عترت ثبت شد.

او بابیان این‌که سال گذشته نیز یک فقره وقف جدید با نیت قرانی در بیضا ثبت شد، افزود: این وقف، دومین وقف قرانی در شهرستان بیضا بعد از انقلاب اسلامی است.

معید گفت: حجم گسترده برنامه‌های قرانی مانند آموزش و حفظ قران کریم، برگزاری محافل انس با قرآن، تربیت مربیان قرآنی و همچنین ضرورت توسعه فرهنگ قرآنی و از طرفی عدم وجود موقوفات قرانی در شهرستان بیضا، رسیدن به این اهداف را مشکل می‌کند.

او افزود: امیدواریم بتوان با توسعه موقوفات قرآنی و تشویق واقفان خیراندیش برای وقف با چنین نیاتی، توسعه هر چه بیشتر فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان را شاهد باشیم.
انتهای پیام/م 

ثبت یک وقف جدید در بیضاء

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار