پزشکیان در صحن مجلس:

ایرانیان در برابر ظلم سر خم نمی‌کنند/ آمریکا تمام تعهدات بین المللی را زیر پا گذاشته است

نایب رئیس مجلس گفت: هیچ انسان آگاه و آزاده‌ای سر در مقابل زور و ظلم خم نمی‌کند، آمریکا می‌خواهد قلدری کند این خیال خامی است که تصور می‌کند ایرانی‌ها و آزادگان به همین راحتی کوتاه می‌آیند.


ایرانیان در برابر ظلم سرخم نمی‌کنند/ آمریکا تمام تعهدات بین المللی را زیر پا گذاشته استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی اداره جلسه را بر عهده داشت و در جریان بررسی طرح الزام دولت به تعیین سرخط جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه، گفت: ما امروز قبل از آغاز جلسه رسمی درباره اولویت قرار گرفتن این طرح رای استمزاجی گرفتیم و در جلسه رسمی هم اولویت آن را بار دیگر به رای گذاشته و همه با رای قاطع با آن موافقت کردند.

او افزود: برخی نمایندگان تذکرات و اخطار‌هایی نسبت به این طرح داشتند که بیشتر به دلیل ارائه پیشنهاداتی درباره این طرح بود، بنابراین اعلام کردیم که به صورت دو شوری امروز کلیات این طرح به رای گذاشته شود و بعد برای اصلاح جزئیات و بررسی پیشنهادات به کمیسیون آموزش فرستاده شود تا بعد از ارائه دوباره به صحن به آن رای قاطع دهیم.

نایب رئیس اول مجلس همچنین تاکید کرد: برخی نمایندگان امروز در ابتدای جلسه به من اعلام کردند که چرا درباره ۱۳ آبان صحبت نمی‌کنم، بنده به دلیل آنکه دیروز آقای لاریجانی درباره ۱۳ آبان و موضع‌گیری مجلس نسبت به آمریکا صحبت کرده بود دیگر نخواستم درباره این موضوع حرف بزنم.

پزشکیان ادامه داد: واقعیت آن است که هیچ انسان آگاه و آزاده‌ای در مقابل ظلم و ستم سر خم نمی‌کند و آمریکایی که می‌خواهد قلدری کند، خیال خام خام داشت که ایران و آزادگان کشورمان در مقابل آن‌ها کوتاه می‌آیند.

او اظهار کرد: آمریکا چهره واقعی خود را با زدن به زیر تمام تعهدات به صورت یک طرفه به دنیا نشان داده و حال می‌گوید که می‌خواهد با ما مذاکره کند در صورتی که اگر تو اهل مذاکره بودی به زیر قرارداد‌ها و تعهدات خود نمی‌زدی، بنابراین چگونه می‌خواهد که ما با این کشور دوباره مذاکره کنیم.

نایب رئیس اول مجلس گفت: ایران پیش از این با آمریکا مذاکره کرده و به تعهدات خود هم عمل کرده است، بنابراین از کجا معلوم که وقتی دوباره با شما حرف بزنیم بار دیگر به زیر تعهدات خود نزنیم، ما و تمام انسان‌های آزاده با قاطعیت در مقابل ظلم و ستم خواهند ایستاد و خواهیم ایستاد و سر خم نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار