ابطحی در طرح سوال از ظریف:

آقای ظریف نباید جلسه را ترک می‌کرد/ وزیر خارجه به ما اخم می‌کند و خنده‌هایشان را برای کری و جانسون می‌برد

نماینده مردم خمینی شهر گفت: وزیر امور خارجه کشورمان در داخل اخم و خنده‌هایش را با کری و جانسون می‌کند.

آقای ظریف نباید جلسه را ترک می‌کرد/ وزیر خارجه به ما اخم می‌کند و خنده‌هایشان را برای کری و جانسون می‌بردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در جلسه علنی نوبت عصر امروز پارلمان در سوالی از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر علت اظهارات وزیر امور خارجه در باب پولشویی به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان در ایران و انفعال در براب وقت کشی سه کشور فرانسه، آلمان و انگلستان، اظهار کرد: در تاریخ ۸ مهر ماه سال ۹۸ در قطر از آقای ظریف پرسیدند که مقامات آمریکایی به دنبال توافق جدیدی با ایران هستند و ایشان جواب دادند ایران هراسی از توافق ندارد، اما لازم است همه به تعهدات خود پایبند بمانند.

بیشتر بخوانید: دامن جمهوری اسلامی از پولشویی مبرا و پاک است/ به هیچ وجه در برابر غرب و اروپایی‌ها انفعال نداریم/ شیفته مذاکره با غربی‌ها نیستم 

نماینده مردم خمینی شهر افزود: صحبت آقای ظریف و سخنان اخیر دولتمردان به خصوص آقای رئیس جمهور و معاون اول ایشان درباره FATF بنده را بر آن داشت که امروز این سوال را در صحن علنی مجلس مطرح کنم، اما انتظار نداشتم که آقای ظریف در ابتدای سخنانشان توپخانه خود را روشن کنند و بگویند که جناحی سوال می‌کنیم.

ابطحی افزود: آقای ظریف! آیا شما بازتاب سخنانتان را در رسانه‌های معاند دیده‌اید؟ آیا دست و کف زدنشان را مشاهده فرموده‌اید؟ حتما BBC فارسی، رادیو فردا و رادیو منافقین را گوش می‌کنید! ساختار صحبت‌های شما در آستانه فشار FATF مبنی بر پذیرش لوایح استعماری فشار مضاعفی بود تا ایران ناچار باشد این لوایح را بپذیرد.

او تصریح کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام، رهبر انقلاب دو هفته به اروپا برای عمل به تعهداتش وقت داد، اما اکنون آن دو هفته به ۱۸ ماه رسیده و شما چگونه این تعلل را توجیه می‌کنید؟ شرعی شدن اقتصاد ایران با این اینستکس و SPV را چطور توجیه می‌کنید؟ شما با سیاست‌های گام به گامی که آمریکا برای فروپاشی اقتصاد ایران ته‌ریزی کرد را ادامه می‌دهید.

نماینده مردم خمینی شهر تصریح کرد: آقای ظریف نباید جلسه را ترک می‌کردند چرا که این خلاف آئین‌نامه است چرا که ایشان یکطرفه صحبت کردند و باید منتظر جواب‌های خود می‌ماندند.

ابطحی ادامه داد: ایشان درباره تعهدات اروپایی‌ها و اینستکس صحبتی نکردند و توضیح مناسبی نیز درمورد پولشویی ندادند. اگر می‌گویند عده‌ای پول گرفته‌اند که با FATF مخالفت کنند، چرا نمی‌گویند که عده‌ای پول گرفته‌اند تا با آن موافقت کنند.

او در پایان گفت: آقای ظریف اخم‌هایش را در داخل کشور می‌کند و خنده‌هایش را با کری و جانسون! پس بهتر است سوال را برای جلسه بعد بگذاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
ایوووول دمت گرم ابطحی...
آخرین اخبار