ظریف در پاسخ به ابطحی؛

دامن جمهوری اسلامی از پولشویی مبرا و پاک است/ به هیچ وجه در برابر غرب و اروپایی‌ها انفعال نداریم/ شیفته مذاکره با غربی‌ها نیستم

وزیر خارجه گفت: جمهوری اسلامی دامنش از ادعایی که درباره پولشویی مطرح می‌شود، مبرا و پاک است.


ظریفبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه علنی نوبت عصر امروز پارلمان در پاسخ به سوال محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر مبنی بر اینکه علت اظهارات وزیر امور خارجه در باب پولشویی به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان در ایران و انفعال در برابر دستخوشی سه کشور فرانسه، آلمان و انگلستان چیست؟ اظهارکرد: بنده قرار بود طبق اعلام قبلی در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور پیدا کنم و این موضوع را با هیئت رئیسه مطرح کردم تا طرح سوال را به جلسه دیگری موکول کنند، اما مخالفت شد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: بنده مسئول دفاع از ایران هستم و نحوه دفاعم از جمهوری اسلامی ایران را همه به وضوح دیده‌اند و در تلویزیون و رسانه‌های جمعی انعکاس یافته است، لذا منافع ملی کشورمان مهم‌تر از آن است که بخواهد با بحث‌های جناحی آمیخته شود.

ظریف ادامه داد: بنده در برابر آخرین اقدام کمیته اقدام مشترک (FATF) تندترین دفاع‌ها را از ایران کردم و هر اتهامی که علیه جمهوری اسلامی ایران باشد، وظیفه بنده است که از آن دفاع کنم. می‌گویند جمهوری اسلامی به کنوانسیون‌های مبارزه با پولشویی نمی‌پیوندد، اما جمهوری اسلامی دامنش از این اتهامات مبرا است و گروه‌های فشاری وجود دارند که باعث می‌شوند با این مسئله مخالفت شود.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: سیاست ما در قبال ۱+۴ در هیئت نظارت هسته‌ای تصویب می‌شود و ایران در برابر اروپا و غرب انفعالی ندارد.

بیشتر بخوانید: آقای ظریف نباید جلسه را ترک می‌کرد/ وزیر خارجه به ما اخم می‌کند و خنده‌هایشان را برای کری و جانسون می‌برد

ظریف ادامه داد: بنده در سخنرانی‌ام در دوحه گفتم که آمریکا نباید علم مذاکره را در دست بگیرد و ما باید چهره کریه این کشور را به دنیا معرفی کنیم نه اینکه اجازه دهیم ادعا کند که ما آمادگی مذاکره بی‌قید و شرط داریم و یا مذاکره نمی‌کنیم.

او گفت: رهبر انقلاب فرمودند آمریکا اگر می‌خواهد مذاکره کند، باید به برجام بازگردد بنده نیز کلامی کمتر و یا بیشتر این نگفتم حالا اگر می‌خواهید نوار پخش کنید، بفرمایید.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: منافع شدیدی برای مبارزه با پولشویی وجود دارد و رهبر انقلاب هم فرمودند اگر در مقابله با فساد اقدام کنید، صدای خیلی‌ها در می‌آید، حالا بگویید آنان چه کسانی هستند؟ اگر می‌خواهید به صحبت‌های معاندان توجه کنید در ابتدا ببینید که به نقل از بنده بوده یا آقای حسین شریعتمداری که به من حمله کردند.

ظریف ادامه داد: من گفتم جمهوری اسلامی حامی تروریست نیست و گروه‌های فشاری هستند که از پولشویی هزاران میلیارد تومان سود می‌برند، مگر دو هفته گذشته دولت و قوه قضاییه ۶۰ صفحه آئین‌نامه در این خصوص تصویب نکردند؟ اگر پولشویی در کشور وجود ندارد پس سلطان سکه به چه جرمی اعدام شد؟

او تصریح کرد: این صحبت‌های کیهان بود که ابزار دست رسانه‌های معاند قرار گرفت، وگرنه بنده به سینه چاک کردن برای جمهوری اسلامی معروفم و بدانید که این کار‌ها بنده را از دفاع از جمهوری اسلامی باز نمی‌دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دور گذشته که مجبور به مذاکره با آمریکا شدیم، از سر علاقه و اعتماد نبود، ما اگر به آمریکا اعتماد داشتیم، ۱۵۰ صفحه توافق نمی‌نوشتیم.

ظریف ادامه داد: اقداماتی که قبل از ورود ما به مسئولیت شکل گرفته بود، جمهوری اسلامی را با ۶ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل روبه‌رو کرده بود که کاردستی برخی دوستان بود و تنها با توافق ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل قابل لغو بود.

او تصریح کرد: من بعد از سال‌ها زندگی در غرب عاشق مذاکره با این غربی‌ها نیستم و سختی مذاکرات و توهین‌ها را پذیرفتیم تا بتوانیم ۶ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را لغو کنیم. پس اگر حالا می‌خواهید به آن ۶ قطعنامه برگردید تا گروهی دوباره برای لغو آن مجبور به مذاکره با آمریکا شوند، بفرمایید!

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: نیاز است که در این شرایط کشور را از گزند دشمنان مصوم بداریم و یکدل و یکپارچه باشیم و اگر همراه هم باشیم آن‌هایی که از هر سویی برای کشور نقشه می‌کشند، شکست خواهند خورد و ان‌شاءالله مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی اقتدار و همدلی خود را نشان خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۱۶:۰۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
جناب ظریف چراازپله دوم بالا می روید؟؟کی گفته ما پولشوئی ندایم؟؟!!!ما می گوئیم خودمان قانون مبارزه با پولشوئی راداریم چراکشورهایی که یک مورد پولشوئیشان به اندازه شاید تمام پولشوئی های کشورماباشدبایدبرای ماتصمیم بگیرند؟؟!!!!کدام عاقلی حاضراست اطلاعات سری خودرادراختیاردشمن بگذارد؟؟خودجنابعالی حاضرید گردش حساب شخصیتان رابه حتی افرادنزدیک خودتان بدهید؟؟!!

ایران نه تنها حامی تروریسم نیست بلکه زخم خورده ترور نیزهست چرا نمی فرمائید تعریف آنها ازتروریست چه کسانی یا گروههایی هستند ودرصورت پیوستن مابه این کنوانسیون که دامی برای اقتصادماست

چگونه راه دورزدن تحریمهای ظالمانه که بیشتربخاطرانفعال دستگاه دیپلماسی کشوربوده بسته می شود؟؟!!!!

آن شش قطعنامه که به لطف آفتاب تابان وفتح الفتوحتان(برجام)درذیل یک بندآمد یعنی اگرتاقبل ازبرجام 6 موردبود که شایدیکی دوتایش اجرامیشد الآن هر6موردیکباره اجرامیشود!!!

جناب ظریف کسی شماراعاشق وسینه چاک غرب نمی دانم ولی خودتان بفرمائید کسی که می گوید آمریکا بافشاریک دگمه می تواند همه چیزمارانابودکند-که البته بابرجام متحمل این زحمت!!!!نیزنشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
علی برکت الله
آخرین اخبار