تجهیز بوستان خورشید به دوچرخه‌های اشتراکی کوهستان

رئیس کمیسیون عمران، حمل‎‌ و نقل و ترافیک شورای شهر اسلامی مشهد گفت: بوستان خورشید به دوچرخه‌های اشتراکی ویژه کوهستان مجهز خواهد شد.

تجهیز بوستان خورشید به دوچرخه‌های اشتراکی کوهستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون عمران، حمل‎‌ و نقل و ترافیک شورای شهر اسلامی مشهد گفت: بوستان خورشید با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، می‌تواند به یکی از قطب‌های ورزشی مشهد تبدیل شود؛ در همین راستا حدود ۱۲ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه پیرامون این پارک پیش‌بینی شده است که در فاز نخست زیرسازی‌های ۲ کیلومتر از این مسیر انجام خواهد شد.

او با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ پیاده‌محوری و دوچرخه‌سواری یکی از تاکیدات اصلی این کمیسیون است، ادامه داد: پیرو همین رویکرد، شهرداری‌های مناطق مکلف هستند در بوستان‌های تازه ساخت، مسیر‌های ویژه دوچرخه را پیش‌بینی کنند و برای بوستان‌هایی که پیشتر ساخته شده‌اند، درصورت امکان مسیر سبز احداث شود.

 رئیس کمیسیون عمران، حمل‎‌ونقل و ترافیک شورای شهر اسلامی مشهد را یکی از مناسبترین مناطق برای گسترش و ایجاد مسیر‌های ویژه دوچرخه دانست و گفت: اقدامات خوبی در همین راستا در حال شکل‌گیری است که از جمله آن‌ها می‌توان به مسیر دوچرخه در بوستان وکیل‌آباد و کوهستان پارک خورشید اشاره کرد.

بهاروند با اشاره به اینکه مجموعه بسیار خوبی در بوستان خورشید در حال شکل‌گیری است، افزود: این بوستان از قابلیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند به یک قطب تفریحی-ورزشی در مشهد تبدیل شود؛ چراکه امکان ورزش‌های مختلف اعم از کوهنوردی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری کوهستان در آن محیا شده است.
 
انتهای پیام//ف.ک
 

بوستان خورشید یکی از قطب های ورزشی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.