رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی قم عنوان کرد؛

کمبود مدرسه استثنایی در شهرک پردیسان قم

شعاعی گفت: شهرک پردیسان قم با دارا بودن ۱۲۰ دانش‌آموز استثنایی فاقد مدرسه استثنایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،هاجر شعاعی رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: این دانش آموزان روزانه با سرویس مدرسه به داخل شهر منتقل می‌شوند تا در مدارس استثنایی تحصیل کنند.

شعاعی تصریح کرد: دانش آموزان استثنایی شهرک پردیسان روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر مسیر رفت‌وبرگشت را با سرویس مدارس طی می‌کنند، این در حالی است که بسیاری از این دانش آموزان به علت مصرف دارو کم‌توان هستند و پیمودن این مسیر برای آن‌ها دشوار است.

به گفته او، دانش آموزان دختر از شهرک پردیسان به یزدان شهرقم و دانش آموزان پسر به بلوارمحمد امین منتقل می‌شوند.

شعاعی با اشاره به وجود زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع برای ساخت مدرسه استثنایی در شهرک پردیسان، گفت: اگر مدرسه‌ای که مدنظر است در این منطقه ساخته شود، نیاز‌های ۱۲۰ دانش‌آموز ساکن در منطقه پردیسان را پاسخگو خواهد بود.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی قم به مدارس استثنایی واقع در بخش‌های قم اشاره و بیان کرد: در بخش جعفریه مدرسه مستقل استثنایی داریم و دانش آموزان از خدمات لازم استفاده می‌کنند.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

 رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی قم یادآورشد: در بخش کهک و خلجستان که تعداد دانش آموزان به حدنصاب تشکیل مدرسه که باید ۲۵ نفره باشد، نرسیده، کلاس‌های ضمیمه تشکیل می‌شود و دانش آموزان در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

۲۴ مدرسه استثنایی در سطح استان قم فعال است و قم تنها استانی است که دانش آموزان دارای معلولیت‌های مختلف ازجمله شنوایی، بینایی، جسمی- حرکتی و کم‌توان ذهنی را از هم تفکیک نموده است.

انتهای پیام/ح

شهرک پردیسان قم فاقد مدرسه استثنایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.