آیا جت لی راهب معبد شائولین است؟

جت لی از زمان خیلی قدیم به عنوان یک ملی‌گرای دوست‌داشتنی و محبوب شناخته می‌شد و به عنوان یک ورزشکار نیرویی در او وجود داشت که باید رویش حساب می‌کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جت لی در مقام یک بازیگر در فیلم Lethal Weapon ۴ واقعا مو به تن تماشاچیان راست می‌کرد، در فیلم Unleashed عمیقا احساسات بینندگان را برانگیخت، در اولین قسمت از فیلم‌های Expendables توانست از ژان کلاود ون دام سبقت بگیرد و در نهایت نمی‌توان هنرنمایی او در فیلم مومیایی: مقبره امپراتور اژد‌ها (Tomb of the Dragon Emperor) را نادیده گرفت.

آیا جت لی راهب معبد شائولین است؟

او در رفتار و نقش‌هایش ثابت کرده است که کمی ساکت و مرموزتر از چیزی است که مخاطبان امریکایی به آن عادت دارند. همین امر منجر به پخش شدن شایعاتی عجیب و غریب در مورد شخصیت واقعی و زندگی خصوصی او شده است. مثلا یکی از آن‌ها این است که آیا او یک راهب شائولین است؟ پاسخ این سؤال ممکن است شما را شوکه کند.

پاسخ: نه، نیست!

یک راهب معبد شائولین شاگرد یا مرید تعلیم‌دیده و تربیت‌شده مذهب بودا است که معمولا بیشتر عمر خود را در معبد شائولین زندگی می‌کند و همان جا آموزش داده می‌شود. معبد شائولین مکانی عرفانی و محترم برای عبادت در کوهپایه رشته‌کوه‌های سونگشان است که تازگی‌ها جاذبه گردشگری نیز به شمار می‌رود. راهبان معبد شائولین سوگند می‌خورند رفتار و سبک زندگی‌شان کاملا مطابق قوانین بودا و عاری از هر گناهی باشد. آن‌ها از این که مذهب بودا را به دیگران تبلیغ و ترویج می‌کنند بسیار خوشحال می‌شوند و در عوض آن کمک‌های نقدی عایدشان می‌شود، اما در عین حال از پذیرفتن افراد بیگانه و تعلیم دادن آن‌ها به عنوان راهب امتناع می‌کنند.

آیا جت لی راهب معبد شائولین است؟

جت لی در «لی لیانژی» متولد شده و هرگز یک راهب، نه در آنجا و نه در هیچ جای دیگر، نبوده است. تنها ویژگی مشترک بین او و بسیاری از راهبان معبد شائولین اشتیاق او به هنر‌های رزمی ووشوی چینی است. او درست مثل تمامی کسانی که در معبد تعلیم می‌بینند از اوایل دوران کودکی در معبد تمرین کرده است. در واقع، طبق سخنان خود او، وقتی جت لی فقط ۱۲ سال بیشتر نداشت توانست در مسابقات قهرمانی ووشو در چین مقام اول را کسب کرده و در برابر رقبای بزرگسالش قد علم کند. او تمرینات مذهب بودا را هم انجام داده و شاید به همین دلیل باشد که ابهاماتی را در ذهن خیلی از طرفدارانش ایجاد کرده است.

بنابراین، با این که جت لی ویژگی‌هایی شبیه به راهبان مشهور معبد شائولین دارد، اما سرش به کار خودش است و به همین دلیل، احتمال دارد ما را دچار سوء ظن کند.

منبع: روزیاتو

انتهای یپام/

برچسب ها: اخبار ورزشی ، جت لی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار