خوشبینی درباره توافق چین و آمریکا بهای نفت را افزایش داد

بهای ‏‏نفت خام سبک و شیرین شاخص ‏‏نیویورک و ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت دریای شمال در پایان معاملات روز پنجشنبه بازار نیویورک افزایش یافت.

خوشبینی درباره توافق چین و آمریکا بهای نفت را افزایش دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژانویه با ۵۵ سنت معادل ۹ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری قبلی (چهارشنبه)، به ۶۲ دلار و ۲۹ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدییت‏ هم در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه دسامبر با ۸۰ سنت معادل یک و چهار دهم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۵۷ دلار و ۱۵ سنت رسید.

قیمت نفت در پایان معاملات روز چهارشنبه به علت اعلام افزایش میزان موجودی نفت خام ذخیره سازی شده در انبار‌های نفتی آمریکا به شدت کاهش یافته بود. اما در معاملات روز گذشته با توجه به اینکه خوشبینی درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات و رایزنی‌های تجاری آمریکا و چین افزایش یافته بود قیمت‌ها افزایش یافت. میزان موجودی نفت خام ذخیره سازی شده در انبار‌های نفتی آمریکا در هفته گذشته ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه افزایش یافته بود.

چین روز گذشته اعلام کرد پکن و واشنگتن درباره برداشتن مرحله به مرحله مالیات و تعرفه‌های گمرکی بر کالا‌های وارداتی از کشور‌های همدیگر به توافق رسیده اند. اعلام این خبر برای سرمایه گذاران نفتی اطمینان بخش بود. زیرا آن‌ها روز گذشته تحت تاثیر خبری قرار گرفته بودند مبنی بر اینکه دیدار میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی او ممکن است به ماه دسامبر موکول شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار