واحد بخار نیروگاه گوهران استان کرمان آماده بهره برداری

مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی کشور در کرمان گفت: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گوهران با توان تولید ۱۶۰ مگاوات این هفته در استان کرمان افتتاح می‌شود.

واحد بخار نیروگاه گوهران استان کرمان آماده بهره برداریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امیر دودابی نژاد مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی کشور در نشست خبری امروز در شرکت تولید برق حرارتی گفت: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گوهران با توان تولید ۱۶۰ مگاوات این هفته با حضور رئیس جمهور در استان کرمان به طور رسمی افتتاح می‌شود.

دودابی نژاد با اشاره به اینکه این نیروگاه در مرحله اول قادر به تولید ۴۹۲ مگاوات برق است افزود: ۲ واحد گازی این نیروگاه با ظرفیت ۱۶۶ مگاوات و واحد بخار آن نیز با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به شبکه برق کشور متصل می‌شود.

مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی کشور با بیان این که بازده واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گوهران ۳۴ درصد است، گفت: با ورود بخش بخار این نیروگاه، بهره وری آن به ۴۹ درصد رسیده است.

او تصریح کرد: میزان مصرف گاز در این نیروگاه ۴۵ هزار متر مکعب در ساعت است و دو مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی برای ذخیره سوخت جایگزین نیز در این نیروگاه تعبیه شده است.

دودابی نژاد با بیان این که بخش عمده سرمایه گذاری این نیروگاه توسط شرکت مپنا انجام شده است افزود: ۲۰۰ مگاوات از برق تولید شده در این نیروگاه به صورت خرید تضمینی به شبکه برق تزریق می‌شود و مابقی نیز در بخش صنعتی مجموعه و یا سایر واحد‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او گفت: با وارد مدار شدن واحد بخار نیروگاه گوهران در مصرف ۲۵۰ میلیون متر مکعب گاز در سال صرفه جویی می‌شود.

دودابی نژاد با اشاره به این که هم اکنون ۱۶ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های گازی در کشور هنوز هم واحد بخار ندارد.

برای نصب واحد بخار این میزان نیروگاه نیاز به ۷ میلیارد یورو سرمایه گذاری است که در صورت تحقق آن در مصرف ۱۲ میلیارد متر مکعب گاز در سال صرفه جویی خواهد شد.

انتهای پیام/س

افتتاح واحد بخار نیروگاه گوهران استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار