آغاز برداشت زرشک از باغات شهرستان زرند

مدیر جهاد کشاورزی زرند ، سطح زیرکشت محصول زرشک شهرستان زرند را ۲۴ هکتار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی زارعی مدیر جهاد کشاورزی زرند ، سطح زیرکشت محصول زرشک شهرستان زرند را ۲۴ هکتار عنوان کرد و گفت: از این مقدار ۱۸ هکتار بارور و بقیه غیربارور است و پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۳۰ تن زرشک از درختان بارور این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی زرند گفت: برداشت زرشک از اواسط مهر آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد که بیشترین سطح زیرکشت زرشک در دهستان دشتخاک است و در هر هکتار ۲ نفر اشتغالزایی دائم دارد و در زمان برداشت در هر هکتار ۳۰نفر روز اشتغالزایی دارد .

زارعی افزود: زرشک تولیدی در بازار‌های داخلی به مصرف می‌رسد.

او اظهار داشت: امسال سطح زیرکشت زرشک در شهرستان زرند ۶ هکتار افزایش یافت و در مجموع قریب ۱۲هزار هزار اصله نهال جدید غرس شده است.

علی صادق زاده فرماندار زرند هم با اشاره به بحران کم آبی منابع زیر زمینی توسعه کشاورزی در منطقه را غیر ممکن دانست و افزود : کشاورزان منطقه برای حفظ منابع آبی کشت محصولات کم آب را در دستور کار خود قرار دهند و در راستای کشت جایگزین محصولات کم آب از جمله زعفران، زیتون، عناب، زرشک، گل محمدی و دیگر محصولات گلخانه‌ای از تسهیلات کم بهره بهرمند می‌شوند.

کشت زرشک از حدود ۱۰سال قبل در دشتخاک آغاز و در حال حاضر در اکثر روستا‌های کوهستانی از جمله سربنان، جرجافک، و حتکن کشت شده است و با خواصی که دارد در درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است.

انتهای پیام/ی

برداشت زرشک از باغات زرند آغاز شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار