توصیه‌های خودرویی/ هنگام رانندگی به کامیون نچسبید

نقاطی که راننده‌های کامیون قادر نیستند در هنگام رانندگی آن‌ها را ببینند، همواره یکی از چالش‌های رانندگی است، رعایت برخی نکات ایمنی می‌تواند به کاهش حوادث رانندگی کمک قابل توجهی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هنگام رانندگی در جاده، یکی از نقاط کور دقیقا در پشت کامیون وجود دارد که لاینی که کامیون در آن است و همچنین لاین سمت راستش را شامل می‌شود. یک نقطه کور هم کنار در سمت راست کامیون وجود دارد.

توصیه‌های خودرویی|به کامیون نچسبید

هنگامی که در جاده در کنار یک کامیون رانندگی می‌کنید لازم است که با دقت رانندگی کنید و بدانید که کامیون‌ها نمی‌توانند در شرایط اضطراری به سرعت عکس العمل نشان دهند.

صبور بودن در رانندگی به اندازه دانستن نقاط کور دید کامیون‌ها حائز اهمیت است. خیلی نزدیک به کامیون‌ها حرکت نکنید.

اگر نزدیک با یک کامیون حرکت کنید باعث می‌شود شما در نقطه کور پشت کامیون قرار بگیرید و اگر راننده از آن آگاهی نداشته باشد تغییر مسیر ناگهانی یا توقف آن شما را در خطر تصادف با عقب کامیون قرار خواهد داد.

بهترین فاصله از پشن کامیون چیزی در حدود ۲۰ الی ۲۵ برابر طول یک ماشین سواری است.

همچنین اگر بسیار نزدیک پشت یک کامیون حرکت کنید نمی‌توانید علائم راهنمایی جاده را به خوبی مشاهده کنید.

یکی دیگر از دلایلی که نباید چسبیده به کامیون‌ها حرکت کنیم این است که کامیون‌هایی که با سرعت بالا حرکت می‌کنند فشار باد زیادی تولید می‌کنند.

هنگام رانندگی در شب اگر پشت یک کامیون قرار گرفتید از نور پایین استفاده کنید. زیرا آینه‌های بغل کامیون می‌تواند نور ایجاد شده را به سمت شما بازتاب دهد.

هنگامی که پشت یک کامیون در حال حرکت هستید سعی کنید حتی المقدور آینه‌های کناری آن در محدوده دید شما باشد.

اگر شما چهره راننده کامیون را در آینه‌ها دیدید بدان معناست که او نیز می‌تواند شما را ببیند، برعکس اگر چهره او را نبینید او نیز شما را نخواهد دید.

اگر شما حتی دید یکی از آینه‌ها را از دست بدهید راننده کامیون دیگر نمی‌تواند خودروی شما را ببیند.

هنگامی که در جلوی یک کامیون در حال حرکت هستید با فاصله زیاد ار آن حرکت کنید. زمانی که در جلوی کامیون هستید و می‌خواهید مسیر خود را تغییر دهید مطمئن شوید که فاصله زیادی با کامیون دارید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار