فضاپیمای ناسا آماده برای یافتن هزاران جهان بیگانه

ناسا در تلاش است تا با استفاده از اطلاعات ارسالی از ماهواره فراخورشیدی خود جهان‌های بیگانه را کشف کند.

فضاپیمای ناسا آماده برای یافتن هزاران جهان بیگانهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در فاصله ۵۰ سال نوری از زمین ۱۵۶۰ ستاره وجود دارد که در اطرف هرکدام از آن‌ها تعدادی سیاره در حال گردش هستند. این سیارات که اصطلاحا سیاره‌های فراخورشیدی نامیده می‌شوند، ترکیبی سنگی و نزدیک به ترکیب ساختاری زمین دارند و برخی از نظریات حاکی از احتمال وجود حیات در آن‌ها است. بیش از ۹۹ درصد این جهان‌های بیگانه هنوز برای دانشمندان بیگانه است.

بیشتر بخوانید: کشف سیاه‌ چاله‌ای بزرگ و مرگ‌بار در کیهان

سازمان تحقیقات فضایی آمریکا (ناسا) در تلاش است تا با استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های تلسکوپ فراخورشیدی TESS اطلاعاتی جدید در مورد محل‌های ناشناخته در کیهان را بدست آورد. این تلسکوپ در هر ۱۳.۷ روز یک دور کامل پیرامون زمین می‌چرخد و به تجهیزاتی مجهز شده است که می‌تواند تصاویر واضحی از نقاط دور در فضا را ثبت کند.

فضاپیمای ناسا به دنبال اکتشاف ناشناخته‌های جهان

تلکسکوپ TESS تاکنون وجود بیش از ۲۹ ستاره را بیگانه را کشف کرده است. ولی این اکتشاف به معنای کسب جزئیاتی قابل اتکا از این ستاره‌ها نیست. پیش‌بینی می‌شود در آینده بیش از ۱۰۰۰ جهان ناشناخته توسط این تلسکوپ و تجهیزات فضایی دیگر کشف شوند. شواهدی معتددی در عکس‌های گرفته شده از نقاط دور دست کهکشان راه شیری نشان می‌دهد انسان‌ها در کیهان تنها نبوده و جهان‌های دیگری با امکان حیات در سیارات ناشناخته وجود دارند.

هرچند تاکنون تلاش‌های گسترده‌هایی برای برقراری ارتباط با بیگانه‎‌های احتمالی در اطراف منظومه شمسی صورت گرفته است، ولی هیج نتیجه معناداری حاصل نشده است. با این حال جهان زیادی در انتظار اکتشاف هستند و در آینده انسان‌ها اطلاعاتی شاید باورنکردنی از سیاره‌های دیگر را بدست می‌آورند.

فضاپیمای ناسا آماده برای یافتن هزاران جهان بیگانه

برخی از علاقه‌مندان به علوم متافیزیک معتقدند بیگانگان هزاران سال پیش به زمین آمده و آثاری از خود را در نقاط مختلف برجای گذاشته‌اند. از جمله این آثار می‌توان شباهت ساختاری آثار باستانی برجسته‌ای هم‌چون هرم‌های مصر و برج‌های اینکا‌ها در آمریکای جنوبی را نام برد.

ناسا جهان‌های ناشناخته کیهان را کشف می‌کند