حرکت طرفداران مورالس به سمت پایتخت بولیوی

جمعی از طرفداران اوو مورالس، رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی به طرف لاپاز، پایتخت بولیوی به راه افتاده اند.

حرکت طرفداران مورالس به سمت پایتخت بولیویبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جمعی از تظاهر کنندگان طرفدار اوو مورالس، رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی در جاده منتهی به طرف لاپاز، پایتخت بولیوی به راه افتاده اند.

این در حالی است بخش تصویری خبرگزاری فرانسه پیش‌تر اعلام کرده بود طرفداران مورالس بولیوی ​روز دوشنبه در حمایت از وی تظاهرات کردند.

این خبرگزاری تصاویری از تظاهرات بومیان سرخپوست بولیوی را در حمایت از مورالس نشان داد. فلیکس اوریا، رئیس سرخپوستان گفت: «در صورت امکان ما تا آخر خواهیم رفت، ما ترسو نیستیم.»

وی افزود: «کاماچو (لوئیس فرناندو کاماچو از چهره‌های مخالف بولیوی) کسی نیست. او حق ندارد مهلت یک روزه، یک ساعته یا دو ساعته به برادر ما ,​رئیس‌جمهور ما, ​بدهد تا او را به کناره گیری وادارد، ما مردم هستیم، رای ما کجاست؟»

آستبان یکی دیگر از روسای سرخپوستان گفت: «کاماچو هیچ قدرتی ندارد، ما هستیم که به او آخرین فرصت را می‌دهیم تا این کشور را,​ بولیوی را، ترک کند.»

کارلوس مسا، نامزد شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی روز یکشنبه خواهان برگزاری انتخاباتی جدید به منظور خروج کشور از بحران فعلی شد که پس از انتخابات دوباره و بحث انگیز مورالس در انتخابات اواخر اکتبر به وجود آمده است.

مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک اعلام کرد این کشور به مورالس پناهندگی سیاسی داده است.

وزیر خارجه مکزیک گفت اعطای پناهندگی به مورالس، به درخواست خود او بوده است.

وزیر خارجه مکزیک گفت از وزیر خارجه بولیوی خواسته است عبور ایمن اوو مورالس از بولیوی به مکزیک را تضمین کند.

این در حالی است که صبح روز گذشته مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک با اشاره به اینکه سفارت مکزیک در لاپاز، پایتخت بولیوی، ۲۰ مقام و نماینده بولیویایی را طی چند هفته گذشته پذیرش کرده است اعلام کرد مکزیک حاضر است در صورت درخواست اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی به او پناهندگی بدهد.

اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی که به تازگی از سوی کمیسیون انتخابات این کشور برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده بود، به دنبال افزایش اعتراضات به نتایج انتخابات مجبور شد از سمت خود استعفا کند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار