استاندار فارس تاکید کرد:

عدم بخشی نگری در طرح آمایش سرزمینی

استاندار فارس با تاکید بر عدم بخشی نگری در طرح آمایش سرزمینی، گفت: نسبت به توزیع مجدد درآمد، ثروت، رفاه و فرصت‌ها در این طرح اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، استاندار فارس با تاکید بر عدم بخشی نگری در طرح آمایش سرزمینی، گفت: نسبت به توزیع مجدد درآمد، ثروت، رفاه و فرصت‌ها در این طرح اقدام کنیم.

عنایت‌الله رحیمی در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت زنان و خانواده استان فارس با بیان اینکه نیروی متخصص برای نگهداری از سالمندان تربیت نشده یا بسیار اندک است، گفت: ساختار جمعیت مشکل مشترک تمام جوامع است و اگر شاخص‌های بهداشت و تغذیه به سمت بهبودی نشانه روند، امید به زندگی افزایش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: اگرچه شاخص امید به زندگی در ایران طی سال‌های اخیر ۴۵ سال، اما اکنون این آمار به ٧۵ سال رسیده است و سالمندان آینده سالمندی متخصص با توجه به پیشرفت تکنولوژی هستند.

استاندار فارس که جامعه ماشینی را در تعارض با سنت ایرانی می‌داند، تاکید کرد که نیازمند بعد علمی و علمی نگهداری سالمندان در نظر گرفته شود و همچنین فعالیت‌های سازمام‌های مردم‌نهاد نیز بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

رحیمی بیان کرد: البته در جامعه هرچه قدر فعالیت‌ها ماشینی شود جامعه از روابط انسانی تهی شود، روابط ماشینی و صنعتی جایگزین آن خواهد شد.

او با بیان اینکه فرهنگ غنی اسلامی-ایرانی باعث شده تا موضوع رنگ باختن پیوند‌های خانوادگی از بین برود، به استفاده از ظرفیت سالمندان در طراحی برنامه‌های ویژه این گروه سنی اشاره و تاکید کرد که در کارگروه اجتماعی استان علاوه بر بررسی مباحث نظری، دستگاه‌های اجرایی مکلف به برنامه ریزی عملیاتی شوند.

استاندار فارس همچنین با تاکید بر اینکه جلسات نباید به شکل تئوری برگزار شود، گفت: مزیت نسبی در برنامه ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد تا علاوه بر مزیت اقتصادی به دنبال توسعه، تمام شاخص‌های استان نیز بهبود یابد.

رحیمی در خصوص اهمیت برنامه‌ریزی برای آینده نیز گفت: سازمان برنامه‌ریزی باید به جای تمرکز بر توزیع پول به دنبال برنامه‌ریزی برای عدالت اجتماعی در تمام شاخص‌های اقتصادی در فارس باشد و برنامه‌ای مدون در این راستا تبیین کند.

انتهای پیام/ت

اجرای طرح آمایش سرزمینی در فارس

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار