حمله افراد ناشناس به سفارت ونزوئلا در برزیل

گفته می‌شود گروهی از افراد وابسته به خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا به سفارت این کشور در پایتخت برزیل حمله کردند.

حمله افراد ناشناس به سفارت ونزوئلا در برزیلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گزارش‌های محلی حاکی از حمله افراد ناشناس به سفارت ونزوئلا در پایتخت برزیل است.

بنا به این گزارش‌ها عاملان ناشناس حمله به سفارت ونزوئلا در برزیل با خوان گوایدو، سردسته مخالفان در ونزوئلا مرتبط هستند. یک حساب توئیتری تایید نشده که گمان می‌رود متعلق به ایوان گیل، معاون وزیر خارجه ونزوئلا باشد نیز حمله به سفارت این کشور در برزیل را تائید کرد و از مقامات برزیلی خواست تا به توافقات بین المللی خود احترام بگذارند و از سفارت این کشور محافظت کنند.

یک حزب کمونیست برزیل نیز ضمن تائید این خبر آن را حمله به حاکمیت و دموکراسی توصیف کرد. یک روزنامه برزیلی با استناد به اظهارات نمایندگان گوایدو گزارش داد کارمندان سفارت داوطلبانه در‌ها را به روی این افراد، که وفادار به گوایدو بودند، گشودند.

دیروز نیز گروهی از افراد ناشناس به سفارت ونزوئلا در لاپاز، پایتخت دولتی بولیوی حمله کردند. کریسبیلی گونزالز، سفیر ونزوئلا در بولیوی به خبرگزاری‌ ای بی آی گفت: به رغم اعمال تدابیر امنیتی، عده‌ای از افراد ناشناس با دینامیت به سفارت ونزوئلا در بولیوی حمله کردند.

از بهمن سال گذشته که «خوان گوایدو»، سردسته مخالفان ونزوئلا، با حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند، فشار‌ها بر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از سوی واشنگتن به شدت افزایش یافته است. پس از اجرای کودتایی نافرجام برای برکناری نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعمال تحریم‌های مختلف علیه کاراکاس و مسدود کردن تمام دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا، رسانه‌ها از طرح دولت ترامپ برای محاصره دریایی ونزوئلا خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار