آغاز به کار همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور در شیراز

سی و سومین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور به میزبانی کانون وکلای دادگستری فارس در شیراز آغاز به کار کرد.

آغاز به کار همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس کانون وکلای دادگستری فارس در آیین افتتاحیه این همایش گفت: ۶۷ سال از استقلال کانون وکلا می‌گذرد، اما متاسفانه در شرایطی قرار داریم که نهاد وکالت بیش از هر زمان دیگری در معرض خطرات و چالش‌های روز افزون قرار دارد.

هومان پارسا چگونگی مواجه با حل و فصل این چالش‌ها را از محور‌های اصلی برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: هر روز به بهانه‌ای در معرض تضعیف و تخریب در رسانه‌های جهت دار قرار داریم.

او ادامه داد: کانون وکلا نهادی مردمی، مدنی و خودگردان است و هیچ وابستگی مالی و ساختاری به نهاد‌های دولتی و حاکمیت ندارد، اما غنی از سرمایه‌های پر بار معنوی است.

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس بیان کرد: خدماتی که کانون‌های وکلای دادگستری بدون هیاهو و تبلیغات به مردم و دستگاه‌های قضایی ارائه می‌کنند علی‌رغم در اختیار نداشتن رسانه‌ای مستقل برای انعکاس آنها، اما بسیار چشمگیر است.

پارسا اظهار کرد: به عنوان مثال؛ در برجام هیئتی که از حقوق مردم دفاع کرد مرکب از وکلای مردم بود، حال با این وجود آیا ما پیاده نظام دشمن هستیم یا آن‌ها که به این ترتیب می‌خواهند از جلوه دادن یک نهاد مدنی با ارکان حکومتی، خوراک مغزی برای رسانه‌های بیگانه فراهم کنند؟

او گفت: در حالی‌که مقامات عالی مملکت در محافل بین‌المللی با استفاده از ظرفیت کانون وکلا به عنوان یک امتیاز برای نظام قضایی کشور، زمینه‌های جلب توجه سرمایه گذاران و توسعه را فراهم می‌کنند، اما چرا عکس چنین سیاستی در محافل داخلی کانون‌های وکلا را انحصارگر می‌خوانند؟

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس تاکید کرد: اگر کانون وکلای دادگستری داعیه استقلال دارد و حذف از آزمون ورودی وکالت را یک فاجعه می‌داند، آیا باید این مهم را انحصارگری خواند؟ اگر کانون‌های وکلای دادگستری با آیین نامه‌های خلاف مخالفت می‌کند آیا امر و اندیشه‌ای غیر مقبول است؟

پارسا با بیان اینکه ما از داشتن یک رسانه برای گفتن درد و دل‌ها محرومیم، گفت: چالش دیگری که امروز پس از گذشت ٢٠ سال نمود تازه‌ای پیدا کرده و در جای خود پیوند ناموزنی است، تاسیس نهاد‌های موازی است که متاسفانه تاریخ کشور ما تاسیس نهاد‌های موازی را به تلخی تجربه کرده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان فارس گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تاسیس نهاد‌های موازی، استقلال کانون‌های وکلای دادگستری را به چالش خواهد کشید.

رؤسا و تعدادی از اعضای بیست و چهار کانون وکلای دادگستری ایران در این همایش که تا روز پنجشنبه ٢٣ آبانماه جاری در شیراز در حال برگزاری، حضور دارند.
این انتهای پیام/م

برگزاری همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.