همزمان با هفته وحدت صورت گرفت؛

بهره برداری و کلنگ زنی گازرسانی ۳۱ روستا در سرخس

همزمان با هفته وحدت امسال، ۳۱ طرح گازرسانی روستایی در سرخس مورد بهره برداری و کلنگ زنی قرار گرفت.

بهره برداری و کلنگ زنی گازرسانی ۳۱ روستا در سرخسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدحمید فانی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: گازرسانی در دولت تدبیر و امید با شدت ویژه‌ای دنبال شده به طوری که از سال ۹۲ تاکنون در خراسان رضوی هر ۲ روز یک روستا، به تعبیری ۱۱۹۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۸۲ هزار خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند که این عدد بسیار بزرگ و قابل ملاحظه است.

او تصریح کرد: در حوزه شهرستان سرخس ۸۴ روستا وجود دارد که از این تعداد ۶۶ روستا با جمعیت ۱۴۶۰۰ خانوار مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی واجدشرایط گازرسانی محسوب می‌شوند. تاکنون ۳۷ روستا گازرسانی شده و با کلنگ زنی امروز، مجموعا ۲۹ روستای دیگر نیز در حال اجرا می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در سرخس ۷۹ درصد است که این عدد با اتمام پروژه‌های در حال اجرا به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

فانی درباره اجرای پروژه گازرسانی به ۲۶ روستای محور پل خاتون، افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۶ روستا‌های محور پل خاتون سرخس با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان آغاز شده و در صورت تعامل و همکاری مردم و مسئولین در مدت زمان ۵۴۰ روز کاری به بهره برداری خواهد رسید.
 
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ۴۳ کیلومتر شبکه فولادی، ۱۹۱ کیلومتر شبکه پلی اتیلن، دو ایستگاه بزرگ فشار شکن و ۳ ایستگاه تقلیل فشار درون روستایی برای بهره برداری این پروژه احداث خواهد شد.

روشن شدن مشعل گاز پنج روستای نوروز آباد، سنگر، کلاته مره ای، صمدآباد و شیرتپه با ۱۴۲۸ خانوار و هزینه‌ای معادل ۱۰ و نیم میلیارد تومان بخش دیگر از پروژه‌های گازرسانی روستایی شهرستان سرخس به مناسبت هفته وحدت بود.
 
انتهای پیام// ز.م
 

اجرای طرح گازرسانی روستایی در سرخس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.