مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

معلمان امید را در دل دانش آموزان زنده کنند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:کار معلم‌ ادامه راه انبیاء است که باید در حفظ ارزش ها، معنویت و فضائل اخلاقی و دور کردن دانش آموزان از رذائل تلاش کند.

معلمان امید را در دل دانش آموزان زنده کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس تربت جام با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت و امام جعفر صادق (ع) گفت:کار معلم‌ ادامه راه انبیاء است که باید در حفظ ارزش ها، معنویت و فضائل اخلاقی و دور کردن دانش آموزان از رذائل تلاش کند.

او تصریح کرد:هدف تعلیم و تربیت آموزش مسائل اخلاقی است و باید امید رادردل جوانان زنده کنیم تا به اهداف برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش باید شرایط تحصیل رابرای دانش آموزان فراهم کند و عدالت آموزش وظیفه و رسالت ماست تا همه دانش آموزان را در دورترین روستاها پوشش دهیم.

خدابنده افزود: سال آینده تعداد ۷ هزار ۲۰۰ معلم بازنشسته می‌شوند آیا اختیار داریم این تعداد معلم را جذب کنیم؟

او با اشاره به فضا‌های آموزشی مدارس ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد مدارس استان استحکام بنا رانداردکه باید تخریب، بازسازی و مقاوم سازی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید تعداد ۱۵۰۰ کلاس درس با همراهی خیرین به بهره برداری رسید.

خدابنده افزود: متولیان تعلیم و تربیت بایستی در مدارس برمبانی اخلاق در مدارس و ارتقاء و بهبود در جامعه تاکید کند.

مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام با تبریک ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر و امام جعفر صادق (ع) گفت: اگر بخواهیم شعار‌های مدیرکل آموزش و پرورش در مدارس اتفاق بیفتد بایستی رویکرد معلمان اکتشافی و تولید مسئله باشدو در کلاس نباید تنها معلم گوینده و دانش آموز شنونده باشد؛ این روش الان پاسخگو نیست.

او تصریح کرد: بایستی کاری کرد که خلاقیت‌های دانش آموزان بروز و ظهور کند و مسیر یادهی به صورت فرآیندی برای دانش آموزان دنبال کنیم که رویکرد براساس نظام پرسشگری و تمرین ذهنی و ایجادروحیه تفکر و تعهد در دانش آموز ظهور بروز کند.

فرماندار تربت جام افزود: بایستی دانش آموزان کارورز تربیت کنیم و با همفکری و هم افزایی و آموزش ابزار مهارت آموزی را در اختیار دانش آموزان قراردهیم.
 
انتهای پیام//س.ج


بیش از ۳۰ درصد مدارس استان استحکام بنا را ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.