مهارت‌آموزی یکی از مهمترین اولویت‌های مدارس سما است

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهارت‌آموزی با شعار هر دانش‌آموز، یک مهارت به صورت ویژه در مدرسه‌های سما پیگیری و از مهم ترین اولویت های این مدارس است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از چند مدرسه سما در شهرستان کاشان به خبرنگاران گفت: موضوع مهارت‌آموزی در سال‌های گذشته مورد توجه دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته، اما در برنامه توسعه مدرسه‌های سما که به زودی اعلام خواهد شد، مهارت‌آموزی یکی از مهمترین اولویت‌هایی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او تأکید کرد: مهارت‌آموزی در این مدرسه‌ها باید چنان باشد تا هر دانش‌آموزی که دانش‌آموخته می‌شود، در کنار فراگیری مسائل آموزشی و علمی در یکی از مهارت‌ها نیز صاحب تخصص شده و یک مهارت کاربردی در زندگی خود داشته باشد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، ذمدرسه‌های سما را قلب تپنده آموزش‌های پیش‌دانشگاهی و مکانی مناسب برای بروز استعداد‌های نسل جوان دانست و گفت: از این رو تمرکز بر استعدادیابی و شناخت توانمندی‌های برجسته نوجوانان و جوانان می‌تواند جامعه را بیمه کرده و از نفوذ فرهنگی دشمنان در بین نسل جوان و ایجاد بحران‌های هویتی جلوگیری کند.

بطحایی، در مورد تفاوت این واحد‌های آموزشی با دیگر مدرسه‌های غیردولتی یادآورشد: مدرسه‌های سما طبقه متوسط جامعه را مخاطب اصلی خود قرار داده و بر این اساس میزان شهریه آن به طور میانگین از سایر مدرسه‌های غیردولتی کمتر است.

او افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه مدرسه‌های سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی هستند، می‌توانند امکانات سخت‌افزاری، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی مناسب‌تری را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

به گفته او، امید است تعامل بین دانشگاه آزاد اسلامی و مدرسه‌های سما در آینده سرعت بیشتری بگیرد تا این واحد‌های آموزشی به الگویی برای نظام آموزش و پرورش کشور تبدیل شوند.

شایان ذکر است: بطحایی، وزیر سابق آموزش و پرورش و معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی برای گشایش سالن ورزشی سپیده کاشانی مدارس سما کاشان به این شهرستان سفر کرده بودند.

مدرسه سما در کاشان با زیربنای یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری بیش از سه میلیارد ریال ساخته شده است.

یک هزار و ۲۰۰ نفر دانش‌آموز دختر و پسر در هفت مدرسه سما (یک پیش دبستانی، چهار مدرسه ابتدایی دوره اول و دوم پسرانه و دخترانه و ۲ هنرستان پسرانه و دخترانه) در شهرستان کاشان به تحصیل اشتغال دارند که در کشور این آمار شامل ۸۰ هزار نفر دانش‌آموز در قالب ۷۲۰ واحد آموزشی است.

انتهای پیام/م

 

توجه به مهارت آموزی درمدارس سما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.